فروش نوار نقاله

نوار نقاله صنایع معدنی
نوار نقاله صنایع معدنی
آوریل 16, 2020
نوار نقاله تخت
نوار نقاله تخت
ژوئن 1, 2020

فروش نوار نقاله

در بازار خرید و فروش انواع نوار نقاله، نوار نقاله هایی با قیمت های ارزان، به صورت عمده و جزیی به فروش می رسند که شما جهت خرید یا تعمیر انواع نوار نقاله های مختلف خود می توانید به فروشندگان آن در بازار مراجعه کنید. ولی نخست باید با انواع نوار نقاله و کاربردهای آن آشنا شد.

یکی از دغدغه های اصلی در بخش های مختلف صنایع گوناگون، حمل و انتقال مواد در مرحله خام، نیمه آماده و پردازش شده (آماده تحویل) می باشد. جابجایی مواد امری بسیار حیاتی، خطیر و پراهمیت می باشد زیرا نخست آنکه در مواردی توسط نیروی انسانی ممکن نیست و دیگر آنکه امری بسیار زمان بر و طاقت فرسا است و ممکن است وقت بسیاری به خود اختصاص دهد.

به همین جهت فروش دستگاه نوار نقاله در انواع گوناگونی انجام می گیرد که با یکدیگر از حیث های گوناگون متفاوت هستند. به طور مثال ارتفاع دستگاه نوار نقاله بر اساس نیاز که می خواهد مواد را از یک سطح مرتفع، درون کوره، معدن، ماشین حمل بار، خطوط تولید کارخانه و موارد دیگری از این دست جابجا نماید، متفاوت می باشد.

مورد دیگری که در دستگاه های کانوایر با همدیگر متفاوت است، طول دستگاه می باشد که باز هم بستگی مستقیم با کاربرد و کارایی آن دارد. همچنین یکی از اساسی ترین وجوه تمایز دستگاه های نوار نقاله با یکدیگر، فرم و جنس تسمه یا بلت (نوار لغزنده روی کانوایر) می باشد که با توجه به نوع مواد روی آن و محل مورد کاربرد متفاوت می باشد و در قیمت فروش نیز نقشی اساسی دارد.

دستگاه نوار نقاله در موارد بسیاری کاربرد دارد و به فروش می رسد که یکی از ابتدایی ترین آن ها انتقال مواد به درون ماشین های سنگین حمل بار مانند کامیون ها در مرحله بارگیری و یا استخراج مواد از آن ها در مرحله تخلیه به انبارها می باشد. مورد دیگری که فروش و استفاده از دستگاه نوار نقاله کاربرد دارد در خطوط تولید و یا پردازش مواد درون کارخانه ها می باشد که می تواند در مواردی به دلیل ورود به تنورها، کوره ها، سردخانه ها و … برای نیروی انسانی غیرممکن باشد.

فروش دستگاه کانوایر برای استفاده در معدن، تولید فولاد، سیمان، صنایع خوراکی، دارویی، بهداشتی و آرایشی، کشاورزی، بازیافت و موارد بسیار دیگر به کار برده می شود و همچنین برای استفاده در زندگی روزمره برای انتقال چمدان ها در فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و گمرک ها، تنورهای برقی در نانوایی ها، فروشگاه های زنجیره ای، پله برقی ها و موارد متعدد دیگر به استفاده می شود.

نوار نقاله تسمه ای

در این نوع از دستگاه کانوایر در قسمت بالایی دستگاه که مواد بر روی آن حمل می شوند، از تسمه استفاده می شود. مواد اولیه یا همان متریالی که تسمه نوار نقاله از آن تولید شده است و در این مجموعه نیز به فروش می رسند، شامل این موارد می گردند. تسمه نوار نقاله پی وی سی (PVC)، تسمه نوار نقاله پلی یورتان (PU)، تسمه نوار نقاله مدولار، تسمه نوار نقاله لاستیکی (EP)، تسمه نوار نقاله سیلیکونی، تسمه نوار نقاله برزنتی، تسمه نوار نقاله فلزی (فولادی، گالوانیزه، استیل و…)، تسمه نوار نقاله نسوز.

تسمه نوار نقاله PVC

تسمه PVC، تسمه ای با فرمولاسیون ویژه و از نوعی پلاستیک ساخته می شود و به فروش می رسد و برای استفاده در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی بیشترین کاربرد را دارد. تسمه های PVC در ضخامت های 1 تا 6 میلیمتر و در رنگ های گوناگون که اغلب سبز و سفید می باشند (یا در مواردی سیاه و آبی) به فروش می رسند.

درون تسمه نوار نقاله PVC از الیافی استفاده شده است که به آن منجید نیز می گویند. میزان الیاف و یا منجید در ضخامت تسمه و قیمت فروش آن نقش دارد. هر چه میزان الیاف بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بالاتر است. در این نوع از تسمه می توان برای پرهیز از ریزش و لغزش مواد روی تسمه از پله و یا دیواره های کوتاهی از جنس خود تسمه استفاده نمود که در اصطلاح به آن سایدوال می گوید.

در ویدئویی که در ادامه مشاهده می نمایید، یکی از نوار نقاله های اجرا شده با تسمه پی وی سی را مشاهده می نمایید که با سرعت قابل تنظیم بسته را بر روی خود جابجا می نماید. طول نوار نقاله بستگی به نیاز سفارش دهنده دارد و به هر میزان قابل سفارش می باشد. تسمه ها نیز در بالاترین کیفیت در اختیار مجموعه می باشد.

عرض تسمه پی وی سی متفاوت می باشد و از عرض 20 سانتی متر تا عرض 200 سانتی متر موجود بوده و به فروش می رسد. این تسمه به دو صورت پشت شطرنجی و یا پشت پلی استر تولید می گردد که نوع شطرنجی، دو رو پی وی سی و ضد آب است و برای فروش موجود می باشد. مقاومت این تسمه در برابر مواد اسیدی و بازی بسیار بالا می باشد. این تسمه در برابر مواد روغنی، دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بسیار مقاوم است، ساییدگی بسیار پایین و انعطاف بالا دارد. انواع آجدار این نوع از تسمه به سه صورت آجدار شیاری، آجدار پله ای و آجدار گریپ موجود بوده و به فروش می رسد.

تسمه نوار نقاله پلی یورتان (اورتان) PU

تسمه PU از لحاظ مواد سازنده و خصوصیات، شباهت های بسیاری با تسمه نوار نقاله PVC دارد. مقاومت این تسمه بسیار بالا است و به صورت ویژه در انتقال مواد خوراکی، داروها، مواد بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و به فروش می رسد. در رنگ های متعددی موجود می باشد که رایج ترین آن ها سفید و آبی می باشد.

ساختار این تسمه از ترموپلاستیک می باشد که برای مقاوم سازی آن از سیم های فلزی و استیل استفاده می شود و به همین دلیل مقاومت کششی بسیار بالایی دارند. تسمه نوار نقاله PU در برابر سرما و گرما، مواد روغنی، اسیدها و بازها و ساییدگی بسیار مقاوم می باشد.

تسمه پلی یورتان در ضخامت های گوناگونی از 0.3 میلیمتر تا 4 میلیمتر به فروش می رسد. تسمه نوار نقاله PU به سه صورت ساده، مسلح و آجدار، عرضه شده و به فروش می رسد. تسمه پلی یورتان ساده فاقد الیاف مقاوم و یا سیم های فلزی می باشد. ولی در تسمه PU از نوع مسلح، از سیم های فلزی برای افزایش مقاومت استفاده شده است.

تسمه پلی یورتان آجدار، دارای آج هایی در سطح رویی می باشد که از سر خوردن و ریزش مواد جلوگیری می کند و سطح تماس مواد و چسبندگی را بیشتر می نماید. در صورتی که احتمال ریزش مواد روی تسمه وجود دارد می توان مانند تسمه PVC از پله و یا سایدوال در طول تسمه استفاده نمود.

در ادامه ویدئویی درباره نحوه طراحی و ساخت نوار نقاله پلی یورتان را مشاهده می نمایید که در ابعاد دلخواه قابل سفارش می باشد.

تسمه نوار نقاله لاستیکی

تسمه نوار نقاله لاستیکی از لاستیک به همراه الیافی درون آن به صورت تار و پود تشکیل می گردد. این الیاف یا منجید در جنس های گوناگون، با ضخامت ها و تعداد لایه های متنوع به کار برده می شوند و به فروش می رسند و خواص و مقاومت ها متفاوتی را برای تسمه نوار نقاله ایجاد می نماید. در سطح رویی و زیری از لاستیک استفاده می شود و در لایه میانی از منجید استفاده می گردد که در صورت چند لایه بودن تسمه نوار نقاله از چند لایه منجید و لاستیک در فواصل آن ها استفاده می گردد.

هر چه تعداد لایه های منجیددار بیشتر باشد، مقاومت تسمه نوار نقاله لاستیکی نیز بالا می رود و با قیمت بالاتری به فروش می رسد. تعداد لایه های تسمه می تواند تا 7 لایه نیز برسد. تسمه نوار نقاله لاستیکی ضخامتی از 3 میلیمتر به بالا دارد.

تسمه نوار نقاله لاستیکی در هنگام استخراج از معادن سنگ گچ و خاک رس و آهک، صنایع معدنی، تولید فلزات و سیمان و بتن، حمل شن و ماسه وسنگ ها گوناگون، انتقال مواد در کارخانه های زباله سوزی و بازیافت و به طور کلی حمل بسیای از مواد دانه ای، پودری، توده ای، فله ای و موارد متعدد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت نوار نقاله لاستیکی را با علامت اختصاری EP نیز نشان می دهند. که نشان دهنده میزان مقاومت منجید به کار رفته در تسمه می باشد. تسمه نقاله لاستیکی دارای مزایای فراوانی است که سبب گستردگی در فروش آن می باشد. به طور مثال این تسمه در برابر آب و رطوبت، مواد اسیدی و بازی مقاومت بالایی دارد و به طور کلی واکنش پذیری شیمیایی پایینی دارد. تسمه نوار نقاله لاستیکی در هنگام رطوبت هیچ کپکی تولید نمی کند که از دیگر مزایای آن می باشد.

تسمه نوار نقاله لاستیکی به دو صورت ساده با سطحی صاف و یا آجدار تولید شده و به فروش می رسد که این شیارها اشکال و ارتفاع متفاوتی دارند. ارتفاع این آج ها به طور معمول از 5 تا 15 میلیمتر می باشند. و به دو صورت V شکل و یا به صورت آج گریپ تولید شده و در معرض فروش قرار می گیرند.

از تسمه نقاله های لاستیکی آجدار بیشتر در مواردی که دستگاه کانوایر در مسیری شیب دار نصب شده است و یا امکان لغزش و ریزش مواد روی آن وجود دارد، استفاده می گردد. همچنین در صورت امکان ریزش زیاد می توان از پله هایی از جنس لاستیک در طول تسمه بهره برد و یا در دو طرف تسمه دیواره هایی از جنس خود لاستیک (سایدوال) استفاده کرد.

میزان مقاومت تسمه نوار نقاله لاستیکی در گریدها و درجه بندی های مختلفی به کار برده شده و به فروش می رسد. EP-100، EP-200، EP-315، EP-400، EP-500، EP-630، EP-800، EP-1000، EP-1250 و EP-1600 انواع تسمه نقاله از حیث میزان مقاومت می باشند. ویژگی های اصلی تسمه لاستیکی، انعطاف پذیری بالا، مقاومت زیاد در برابر ساییدگی و اصطکاک، استحکام کششی بالا، مقاوم در برابر خوردگی و استهلاک، وزن کم، چسبندگی مطلوب مواد به سطح تسمه و موارد متعدد دیگر می باشد.

همچنین چند نوع تسمه لاستیکی در بازار موجود بوده و به فروش می رسد که عبارت هستند از تسمه لاستیکی مقاوم در برابر حرارت، تسمه لاستیکی مقاوم در برابر روغن، تسمه لاستیکی مقاوم به مواد شیمیایی، تسمه لاستیکی مقاوم به سایش و تسمه آجدار می باشد.

در تسمه لاستیکی الیاف منجید که از جنس پلی استر هستند، در جهت طولی به کار می روند. الیاف نایلون در جهت عرض مورد استفاده قرار می گیرند که به خوبی تسمه را مقاوم سازی می نمایند. الیاف منجید چسبندی بسیار بالایی به مواد لاستیکی به کار رفته در تسمه دارند و به همین واسطه استحکام تسمه را بالا می برند.

روش آپارات سرد، روشی کم هزینه تر می باشد ولی میزان استحکام روش آپارات گرم را ندارد. اینکه روش آپارات سرد برای دستگاه نوار نقاله مورد نظر مناسب و کافی است یا نه، بستگی به کاربرد دستگاه و وزن مواد روی آن دارد.

در روش آپارات سرد، ابتدا کمی از دو سر تسمه را لایه برداری کرده و برای چسباندنشان از چسب سرد استفاده می شود.
در روش آپارات گرم دو سر تسمه نوار نقاله لاستیکی، از پرس حرارتی، پخت دو سر با استفاده از چسب گرم و افزودن مواد اولیه خام تسمه لاستیکی، استفاده می شود. از روش آپارات گرم در مواردی استفاده می گردد که طول دستگاه کانوایر طولانی است و یا مواد حمل شونده بر روی آن سنگین هستند. به علاوه در مواردی از این دستگاه استفاده می شود که دیگر قرار بر باز شدن آن ها نمی باشد.

تسمه لاستیکی نوار نقاله به صورت های وارداتی از کشورهای تایوان، ترکیه و چین و… یا به صورت داخلی موجود بوده و به فروش می رسد. برخی از مشهورترین برندهای تولید کننده این محصول که در این مجموعه نیز موجود بوده و به فروش می رسند، عبارت هستند از این موارد: تسمه نقاله لاستیکی Tsubaki، تسمه نقاله لاستیکی Hungsbelt، تسمه نقاله لاستیکی Unipower، تسمه نقاله لاستیکی Tempo،

تسمه نقاله لاستیکی Steinhaus، تسمه نقاله لاستیکی Continental، تسمه نقاله لاستیکی Habasit، تسمه نقاله لاستیکی Roulunds، تسمه نقاله لاستیکی Stricker، تسمه نقاله لاستیکی Graf، تسمه نقاله لاستیکی Sempertrans، تسمه نقاله لاستیکی Jovisa، تسمه نقاله لاستیکی Ashland، تسمه نقاله لاستیکی Phoenix، تسمه نقاله لاستیکی Komplet، تسمه نقاله لاستیکی Niko، تسمه نقاله لاستیکی Esbelt، تسمه نقاله لاستیکی Eurobelt و … می باشند.

تسمه نقاله مدولار

این تسمه به کلی از پلاستیک تولید می گردد و در قیمت فروش مناسبی که دارد، کاربرد گسترده ای نیز دارد. در این نوع از تسمه قطعه ها و اجزاء کوچکتر پلاستیکی در کنار یکدیگر قرار گرفته، سرهم بندی و مونتاژ می شوند و کلیت تسمه را می سازند. مونتاژ این اجزاء به کمک پین یا قفل می باشد. کاربرد تسمه نقاله مدولار در انتقال مواد بهداشتی و غذایی می باشد و مقاومت بالایی نسبت به ضربه دارد.

سایز این اجزاء ریز تشکیل دهنده تسمه مدولار بین 8 تا 17 سانتی متر می باشد. از جمله ویژگی های دیگر تسمه مدولار، مقاومت در برابر مواد اسیدی و بازی، مواد روغنی، اصطکاک و سایش می باشد. فرم تسمه مدولار به صورت مشبک و دارای منافذ یا به صورت پله ای می باشد. چرخ دنده های پلاستیکی این تسمه را به حرکت در می آورند.

به دلیل اینکه این تسمه با روش مونتاژ ساخته می شود، می توان عرض ها و طول های متنوعی را بسته به نیاز سفارش دهندگان تولید نمود. یکی از کاربردهای اصلی تسمه مدولار برای خطوط آبکشی و شستشوی مواد و خوراکی ها مانند مرکبات و سبزیجات می باشد.

تسمه برزنتی یا الواتوری

این تسمه که بیشتر در رنگ ها زرد، سبز و نارنجی بیشتر عرضه شده و به فروش می رسند، دارای یک نوار رنگی باریک در وسط می باشند که مشخصه ظاهری این تسمه نوار نقاله به حساب می آید. تسمه برزنتی از لایه های برزنت در میان لایه های لاستیک ساخته شده است. از تسمه برزنتی برای حمل و جابجایی مواد غذایی و صنعتی استفاده می شود.

در لایه های زیری و رویی این تسمه از برزنت می باشد و در لایه های میانی از لاستیک استفاده می شود. تسمه برزنتی در انواع گوناگون با ضخامت ها و تعداد لایه های متفاوت به فروش می رسد.

 

تسمه نقاله فلزی

این نوع از تسمه در جنس های گوناگونی بسته به کاربرد و نیاز به فروش می رسند که انواع گالوانیزه، فولادی و استیل بیشترین استفاده را دارند. تسمه های فلزی اغلب ساختاری توری، مشبک و مش گونه دارد و به این دلیل در خطوط پردازش کارخانه ها که با آب و روغن سروکار دارند مناسب می باشد.

زیرا آب و روغن از منافذ آن عبور می کند. انواع گالوانیزه نسبت به زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشند. تسمه فلزی چون بافته می شود، محدودیتی در عرض و طول ندارد و با توجه به نیاز مجموعه های عرضه شده و به فروش می رسد.

ویژگی دیگر تسمه فلزی مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت و دماهای بالا می باشد. انواع تسمه نقاله استیل برای حمل و انتقال و پردازش مواد خوراکی مناسب هستند و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند و با مواد خوراکی وارد واکنش نمی شوند.

انواع فولادی برای کاربردهای غیر از مواد خوراکی مناسب هستند که بهداشت کمتری مورد نیاز می باشد. انواع تسمه ها گالوانیزه نیز برای جابجایی مواد خوراکی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای خطوط خشک کن که تا حدود 300 درجه سانتیگراد حرارت می بینند مناسب هستند و انواع استیل تاب تحمل دما تا 350 درجه سانتیگراد را دارند.

یک دسته پر کاربرد تسمه های فلزی نسوز هستند که قابلیت قرار گرفتن در تنورها، کوره ها و خشک کن ها و مواجه شدن با دمای بالا را دارند. انواع تسمه های فلزی از حیث ضخامت و ساختار به انواع تسمه های فلزی توری یک لایه بافت، دو لایه بافت، سه لایه بافت تقسیم می گردند و در این مجموع نیز موجود بوده و به فروش می رسند.

تسمه نقاله سیلیکونی

ویژگی اصلی تسمه سیلیکونی انعطاف بالای آن و حفظ خواص آن در دمای بسیار بالا و بسیار پایین می باشد. تسمه سیلیکونی می تواند دمای بالا را تاب بیاورد. تسمه سیلیکونی در ضخامت ها متفاوتی که عبارت هستند از 0.5، 1، 2 و 3 میلیمتر به فروش می رسد. این نوع از تسمه نوار نقاله عایق الکتریسیته می باشد. این تسمه رنگ های متنوعی دارد و در هوای خشک عملکرد بهتری دارد و نباید در مجاورت بخار آب با فشار بالا قرار گیرد.

تسمه نقاله نسوز

این تسمه با علامت اختصاری PTFE نشان داده می شود و الیاف تفلون سطح آن را پوشانده است و در ابعاد متفاوت ساخته می شوند. تسمه نقاله نسوز به طور معمول به شکل توری تولید شده و به فروش می رسد. تسمه نقاله نسوز را می توان در کوره ها و در انتقال مواد با دمای بسیار بالا به کار برد.

این نوع تسمه می تواند دماهای بین 0 تا 300 درجه سانتیگراد را تحمل نماید. در لاین های پردازش خشک کن در کارخانه ها از تسمه نقاله نسوز استفاده می گردد. جنس بدنه تسمه نسوز از نوع متریال بهداشتی بوده و می تواند برای حمل و جابجای مواد خوراکی، خطوط خشک کن و یا شستشوی میوه و سبزیجات و مواردی از این دست به کار رود.

مش های موجود در تسمه نقاله نسوز، آب و رطوبت را از خود عبور می دهد. لبه های تسمه نسوز در دو سمت با نوار پوشانده می شود تا موجب سایش و کشیدگی بر روی مواد روی تسمه نشود و آن را در برابر پارگی و آسیب محافظت می نماید. دو سر تسمه به وسیله زیپ به یکدیگر بسته می شود و به همین دلیل این نوع از تسمه قابل باز شدن و نظافت می باشد. VOMATEX یکی از برندها معتبر فروش این تسمه در بازار می باشد.

نوار نقاله پیاله ای

این نوع از دستگاه نوار نقاله برای حمل مواد فله ای، پودری مانند حبوبات، غلات، سیمان، شن و ماسه و … مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه کانوایر پیاله ای به طور رایج دارای زاویه ای می باشد و مواد را در دو سطح با ارتفاع ها مختلف جابجا می نماید.

برای حمل مواد در این دستگاه از کاسه، سطل یا پیاله استفاده می گردد. گونه ای از نوار نقاله پیاله ای نیز وجود دارد که مانند الواتورها یا بالابرها زاویه ای نود درجه دارند و بر زمین عمود هستند. نوار نقاله پیاله ای در کارخانه ها، انبارها، محل های بارگیری، تخلیه در کشتی ها، معادن و موارد متعدد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار نقاله زنجیری

این نوع از نوار نقاله با نام چین کانوایر نیز شناخته شده و به فروش می رسد. این دستگاه کانوایر از زنجیرهایی به هم متصل شده ساخته می شود که از فلز ساخته شده اند. نوار نقاله زنجیری در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشد. از آنجایی که تسمه این نوار نقاله مونتاژ می شود، می توان در هر طولی تولید گردد.

به دلیل متریالی که در این دستگاه کانوایر به کار رفته است، وزن بالایی دارد و به همین دلیل می تواند وزن های بالا را نیز به خوبی تاب بیاورد و وزن هایی تا حدود 500 کیلوگرم را به راحتی حمل و جابجا نماید. همچنین مقاومت حرارتی این دستگاه نیز بسیار بالا بوده و می تواند تا 400 درجه سانتیگراد را تاب بیاورد. به دلیل متریالی که در این دستگاه نوار نقاله به کار رفته است، قیمت فروش بیشتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر دارد.

دستگاه نوار نقاله زنجیری انواع گوناگونی دارد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود. دستگاه کانوایر زنجیری تخت، نوع دیگری از این محصولات می باشد که شیب ندارد و زنجیرها به یکدیگر بست داده شده اند و توسط الکتروموتوری حرکت می کنند. طول دستگاه متغییر و قابل سفارش می باشد. به دلیل شرایط پایدارتر نسبت به انواع دیگر، استهلاک کمتری داشته و دوام بالاتری دارد. از نوار نقاله زنجیری در کوره ها و برای حمل مواد با حرارت بالا نیز استفاده می گردد.

دستگاه نوار نقاله زنجیری بازویی نوع دیگری است که در بازار و میان عامه مصرف کنندگان با نام های درگ یا دراگ کانوایر نیز شناخته می شود. این نوار نقاله دارای بازوهایی است که توسط زنجیر به هم متصل شده اند و مواد را در حجم های بالا جابجا می نماید.

دستگاه نوار نقاله بازویی در برخی موارد دارای دریچه هایی می باشد که در هر نقطه باز شده و مواد را تخلیه می نماید. بیشتر برای جابجای مواد فله ای و پودری از این نوع از نوار نقاله استفاده می گردد و می تواند تا میزان 5 تن مواد را نیز جابجا نماید.

نوار نقاله زنجیری مدولار، نوار نقاله زنجیری هالوپین، نوار نقاله لوله ای و نوار نقاله زنجیری آپرون انواع دیگری از این دستگاه هستند که در فرم و کارایی با هم تفاوت دارند. متریال به کار رفته در تسمه کانوایر زنجیری به طور متداول از استیل، فولاد، آهن، تفلون و پلاستیک می باشد که نوع آن اثر مستقیم بر قیمت فروش این محصول می گذارد.

انواع این دستگاه که دارای تسمه استیل می باشد، می تواند برای پردازش مواد خوراکی، بهداشتی و دارویی به کار برده می شود. تسمه فولای برای مواد با حرارت بسیاربالا یا بسیار پایین کاربرد دارد. با تسمه آهنی مواد بسیار سنگین را جابجا می کند و همچنین از تسمه پلاستیکی برای جابجایی رنج گسترده ای از مواد استفاده می گردد که شامل مواد بهداشتی و دارویی می گردد.

نوار نقاله تلسکوپی

این نوع از دستگاه کانوایر به صورت اتوماتیک و در صورت نیاز جمع و باز می شود و طول آن افزایش پیدا می کند تا بتواند مسافت مناسب برای حمل و جابجایی مواد و بارها را طی نماید. بیشترین کاربرد نوار نقاله تلسکوپی در هنگام بارگیری ها یا تخلیه بار از کامیون ها می باشد. همچنین در مواردی که فضای کافی برای دستگاه نوار نقاله وجود نداشته باشد، از این انواع جمع شو استفاده می گردد.

فروش نوار نقاله تلسکوپی با وجود گران بودن نسبت به کانوایر های ساده با قابلیت بزرگ وکوتاه شدن طول کانوایر موجب افزایش کارایی کانوایر می شود که این کانوایر ها معمولا با عرض 60 سانتی متر ساخته می شود.

سه نوع می توان این کانوایرها را ساخت بارگیری مخصوص انبارهای سکودار که سطح سالن انبار با سطح کف ماشین برابر می باشد که در این مدل نوار نقاله ها به صورت کاملا افقی بوده و دارای 70 سانت قابلت تنظیم ارتفاع می باشد و امکان چرخ دار بودن هم وجود دارد.

نوار نقاله ها دستگاه های پرکاربردی بوده و راندمان و بازدهی کار را بالا می برند و هزینه های سنگین جابجایی مواد به وسیله نیروی انسانی را کاهش می دهند و زمان انجام انتقال را به حداقل می رسانند. باید این نکته را در نظر گرفت که انتخاب یک دستگاه نوار نقاله مناسب نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. جهت مشاوره و راهنمایی با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

انواع دستگاه نوار نقاله

دستگاه نوار نقاله با توجه به کاربردی که دارد، اجزاء تشکیل دهنده، فرم و ساختار انواع بسیار متنوعی دارند که در این مجموعه موجود بوده و به فروش می رسند. برخی از این انواع عبارت هستند از:

فروش نوار نقاله تسمه ای
فروش نوار نقاله پیاله ای
فروش نوار نقاله صفحه دار
فروش نوار نقاله بازوئی
فروش نوار نقاله زنجیری
فروش نوار نقاله ناودانی
فروش نوار نقاله قرقره ای
فروش نوار نقاله غلطکی
فروش نوار نقاله پیچشی
فروش نوار نقاله بکسلی
فروش نوار نقاله قرقره ای
فروش نوار نقاله چرخی
فروش نوار نقاله انعطاف پذیر
فروش نوار نقاله مغناطیسی
فروش نوار نقاله شیب دار
فروش نوار نقاله چرخشی
فروش نوار نقاله غلتکی
فروش نوار نقاله تسمه‌ای
فروش نوار نقاله ثقلی