تسمه شیاری PL

تسمه تخت نساجی
تسمه تخت نساجی
دسامبر 19, 2022
تسمه شیاری PM
تسمه شیاری PM
دسامبر 19, 2022

تسمه شیاری PL

تسمه شیاری PL، از انواع تسمه های V شکل می باشد که خود زیر مجموعه تسمه های انتقال نیرو هستند. تسمه ها یکی از کاربردی ترین ابزار در صنایع مختلف می باشند. کاربرد عمده تسمه شیاری در دستگاه های صنعتی و وسایل نقلیه می باشد که بیشتر منظور وسایل نقلیه سنگین یا اتوبوس ها می باشد. روی تمام سطح تسمه های V، شیاره هایی به همین شکل می باشد که به صورت موازی با هم در تمام طول نوار کشیده شده اند.
کاربرد اصلی تسمه شیاری PL انتقال نیرو از موتور دستگاه صنعتی یا خودرو به سایر اجزای آن می باشد. تسمه شیاری PL مانند سایر محصولات هم رده خود از متریال لاستیک تشکیل شده است که با الیاف مصنوعی دیگری ترکیب شده است. تسمه شیاری PL ضد الکتریسیته ساکن می باشد و در مقابل گرما یا سرما دیدن و روغن ها، مقاومت دارد.

ویژگی های تسمه شیاری PL: این محصول برای به کار بردن در سرعت های بالا بسیار مناسب است. در هنگام کار آلودگی صوتی ایجاد نمی کند. تسمه شیاری PL برای کار کردن نیاز به قرقره های بزرگ ندارد و به دلیل شیارهایی که دارد روی قرقره های باریک نیز قرار می گیرد که این قابلیت حجم سیستم را پایین می آورد. تسمه شیاری PL قدرت بالایی دارد که در صورت قرار گرفتن وزن اضافه یا یک شوک ناگهانی تاب آورده و به فعالیت خود ادامه می دهد. لرزش یا تکان بزرگ و غیرعادی ایجاد نمی کند. تسمه شیاری PL انعطاف پذیری دارد و به همین دلیل قابلیت استفاده در سیستم های پیچیده و پر پیچ و خم را دارد. تسمه شیاری PL روند استهلاک کندی داشته و عمر مفید بالایی دارد.

زاویه دندانه شیارها در تسمه شیاری PL، 40 درجه می باشد. گام شیارها یا به عبارت دیگر فاصله بین دو مرکز شیار در آن 4.7 میلی متر می باشد و ضخامت کل شیار 6.6 تا 7 میلی متر می باشد. از کاربردهای مهم و متداول تسمه شیاری PL می توان به استفاده در ماشین لباسشویی صنعتی اشاره کرد و همین طور به استفاده در پله برقی یا در کمپرسورهای بالای سی کیلو وات.

به طور معمول شیوه نام گذاری تسمه شیاری به این صورت می باشد:

طول تسمه به میلی متر + نوع پروفایل تسمه (PL)

به طور مثال تسمه شیاری PL 1841 به میزان 1841 میلی متر طول دارد و پروفایل آن PL می باشد. عرض این محصولات متغیر بوده و می تواند مقدارهای متفاوتی داشته باشد.

برای تولید تسمه شیاری PL مانند انواع دیگر محصول، دو روش تولید وجود دارد:

در روش نخست، متریال اولیه را به صورت خام، در قالب هایی از پیش آماده شده و ثابت می ریزند. بعد محصول برای پخت می رود. پس از طی مرحله پخت، تسمه شیاردار را به صورت یک تکه و قالبی از قالب جدا می کنند. قسمتی که برجسته می باشد، رو به توی قالب دارد و سطح صاف در طرف بیرونی قالب است.

برای رسیدن به ضخامت استاندارد و دقیق این محصول، سطح بیرونی را پولیش می زنند تا به دقت لازم برسد.
روش دیگر ساخت تسمه شیاری PL به این صورت می باشد که مواد خام اولیه را درون قالب بدون شیار و صافی می ریزند و برای ایجاد شیارهای روی کار از دستگاه سنگ زنی استفاده می کنند تا برجستگی ها را روی سطح آن ایجاد کند.

استفاده از تسمه شیاری PL بسیار رایج و پرتقاضا می باشد که دلایل بسیاری دارد. این محصولات در برابر پوسیده شدن یا اکسید شدن، مقاوم هستند و نسبت به عوامل محیطی واکنش چندانی ندارند. در تماس با متریال مختلف، واکنش شیمیایی از خود نشان نمی دهند. نسبت به کارایی و طول عمری که دارند بسیار مقرون به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارند. در پهنا و طول تنوع بسیار بالایی دارند که نیازهای بازار را اشباع می کنند. در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و تغییر نمی کنند.

انتخاب نوع تسمه مناسب برای هر دستگاه اهمیت بالایی دارد زیرا تسمه انتخابی باید میزان گرما و حرارتی که ایجاد می شود با توان آن سازگار باشد که به روند استهلاک سرعت ندهد، میزان فشاری که به تسمه وارد می شود یا میزان اصطکاک سنجیده شود و تسمه با ضخامت و شیار مناسب برای دستگاه انتخاب گردد.برای مراقبت و محافظت از تسمه شیاری PL آن را از تماس مستقیم و مداوم نور آفتاب دور نگه دارید. در مجاورت مواد شیمیایی قرار ندهید. در تماس با روغن ها و روان کننده ها قرار ندهید. از حرارت دادن زیاد و پیوسته به آن اجتناب کنید.

می توانید انواع تسمه شیاری PL را با بهترین کیفیت و مرغوب ترین متریال استفاده شده، با بالاترین مقاومت و استحکام، در ابعاد مورد نیاز خود، از این مجموعه تهیه بفرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید. ما کوشیده ایم تا این محصول را با نازل ترین و مناسب ترین قیمت ممکن به مشتریان خود عرضه نماییم.