تسمه تایم مدار باز

تسمه تایم وی بلت V BELT
جولای 11, 2021
تسمه تایم مدار بسته
جولای 11, 2021

تسمه تایم مدار باز

تسمه های تایم مدار باز ازكائوچو (تسمه تایم مدار باز رابر) و يا تسمه تایم مدار باز پلی اورتان با ترکیبات خاص ساخته میشوند.این نوع تسمه تایم  بر حسب مورد استفاده آن ها با گام های متفاوت و پروفیل دندانه های مختلف و جنس های متنوع تولید می گردند. کارآیی تسمه تایم های مدار باز در ماشین آلاتی است که انتقال قدرت با دقت و سرعت بیشتری در آنها انجام می شود. حرکت دقیق گام تسمه تایم مدار باز ،حرکتی بدون لرزش و لغزش را در پی خواهد داشت.

تسمه تایم های مدار باز هم می توانند از جنس لاستیک ساخته شوند و هم از جنس پلی یورتان ترمو پلاستیک که در آنها سیم و نخهای فایبر گلاس استفاده شده است.در ماشین آلاتی که می خواهند مواد و یا هرچیز تولیدی را به مرحله دیگری انتقال دهند از تسمه تایم مدار بازاستفاده می کنند. مثلا در صنایع غذایی جهت انتقال مواد خوراکی ، در صنعت شیشه جهت انتقال شیشه و در صنعت کاشی و سرامیک جهت انتقال به قسمت های گوناگون تسمه تایم های مدار باز مورد استفاده قرار میگیرند.

جهت نصب تسمه تایم مدار باز می توان از دو گیره یا کلمپ استفاده کرد تا یک حرکت خطی داشته باشند و بصورت رفت و برگشت کار انتقال مواد را انجام دهند و هم می توان دو سر تسمه تایم مدار باز را با روشی خاص آپارات کرد ( اتصال : joint) تا بصورت چرخشی ، دوران کنند و مواد را انتقال دهند.