تسمه شیاری PM

تسمه شیاری PL
تسمه شیاری PL
دسامبر 19, 2022
فروشگاه تسمه نقاله
فروشگاه تسمه نقاله
دسامبر 19, 2022

تسمه شیاری PM

تسمه شیاری PM، یکی از پر کاربردترین انواع تسمه انتقال نیرو و قدرت می باشد. تسمه هایی که به طور کلی تولید و عرضه می شوند یا بر روی نوار نقاله ها به حمل و انتقال اجسام و مواد کمک می کنند و یا در ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه، وظیفه انتقال قدرت و نیرو و گشتاور موتور را به اجزای دیگر دستگاه یا خودرو دارند. تسمه شیاری PM در دسته تسمه های V می باشد که خود زیر مجموعه تسمه های انتقال نیرو هستند.

ویژگی های کلی تسمه های شیاری که آن را به ابزاری کارامد در صنعت تبدیل کرده است، به این صورت می باشد: این نوارها، خاصیت الاستیک بالایی دارند و انعطاف پذیر هستند و خشک نیستند. به همین دلیل می توان از آن ها در ماشین آلات پیچیده که سیستم پر پیچ و خمی دارند استفاده کنند. این نوارها کم جا بوده و برای فعالیت به قرقره های بزرگ نیاز ندارند و بر روی قرقره های باریک که از جنس چدن فولاد یا حتی چوب هستند، فیکس شده و ثابت می مانند.

تسمه های شیاری از جمله PM، نیاز به سرویس کردن و تعمیر مداوم ندارند، نگهداری از آن ها بسیار آسان است. این محصولات در مقابل حرارت و روغن مقاوم می باشند و دمایی حدودا بین منفی 40 درجه سانتی گراد تا 130 درجه سانتی گراد را تاب می آورند. عملکرد تسمه های شیاری در ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه با سر و صدا و لرزش همراه نیست. طول عمر و دوام بالایی دارند که این ابزار را بسیار مقرون به صرفه و کارآمد می کند. این مواد همچنین نسبت به بسیاری از تسمه های دیگر، مواد اولیه ارزان تری دارند و به همین جهت از بسیاری از نمونه های دیگر قیمت پایین تری دارند. یکی از مهمترین مزیت های این ابزار این می باشد که این ابزار نسبت به اکسیداسیون مقاوم هستند و در مقابل رطوبت واکنشی نشان نداده و نمی پوسند و قدرت بالایی دارند. واکنش پذیری این محصولات در مجاورت با دیگر مواد نیز بسیار پایین است.

تسمه های شیاری از جمله این محصول با پروفایل PM، انعطاف پذیری بالایی دارند که به دلیل ساختار آن و جنس نوار می باشد. این محصول را به طور متداول از ترکیبات لاستیکی CR درست می کنند. متریال پلی یورتان PU، نیز ممکن است در ساخت این نوار استفاده شود. در تولید تسمه های شیاری، از الیاف مصنوعی و تار و پود برای مقاوم سازی و قدرت بخشیدن به آن نیز استفاده می گردد.
تسمه های شیاری، در یک سطح خود برجستگی هایی به شکل V دارند که در تمام طول نوار کشیده شده است و در تعداد متفاوت موازی هم در عرض نوار قرار گرفته اند آن چیزی که تسمه شیاری PM را از دیگر تسمه های شیاری متمایز می کند، ضخامت این نوار، فاصله برجستگی ها از یکدیگر و زاویه دندانه های برجستگی V می باشد. سطح دیگر این نوار صاف می باشد.

کاربرد عمده تسمه شیاری PM این موارد می باشد: تسمه شیاری PM در صنعت کاغذ سازی استفاده می شود. در انتقال نیرو در ماشین آلات کشاورزی از جمله برش سیلاژ کاربرد دارد و در برش نیشکر و بسیاری کاربردهای دیگر. ویژگی های فیزیکی این محصول به این صورت می باشد: زاویه دندانه های برجستگی پروفایل PM، 40 درجه می باشد. فاصله مرکز دو دندانه در شیارها از یکدیگر در پروفایل PM، 9.4 میلی متر می باشد و ضخامت کل پروفایل PM، 12 تا 12.8 میلی متر است. پهنای این نوار می تواند بنا به کاربردی که دارد متفاوت باشد. یک راهنمایی وجود دارد که به کمک آن می توانید خصوصیات و ویژگی های ظاهری تسمه شیاری PM را با خواندن یا شنیدن نام آن متوجه شوید. این راهنمایی در اغلب موارد کارساز می باشد.

اندازه طول تسمه شیاری به میلی متر + نام نوع پروفایل نوار (PM)

به طور مثال تسمه شیاری PM 3327 هم نام پروفایل که PM است اشاره دارد و هم به اندازه طول آن که برابر با 3327 میلی متر می باشد.
تسمه شیاری PM مانند دیگر انواع این ابزار در معرض اصطکاک و سایش مداوم در زمان فعالیت، قرار دارند. جنس و مرغوب بودن مواد اولیه ساخت تسمه شیاری PM در جلوگیری از استهلاک آن در طول زمان، بسیار اهمیت دارد. هر چقدر مقاومت و قدرت این محصول در مقابل سایش بیشتر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

تسمه شیاری PM به صورت مدار باز و مدار بسته، در بازار وجود دارد که انتخاب نوع مدار آن به نیاز فرد و کاربرد آن بستگی دارد. عرض این ابزار نیز با کارایی آن ارتباط مستقیم دارد. انواع تسمه شیاری PM در ابعاد و کاربری های گوناگون، با مناسب ترین قیمت و با بهترین متریال و مواد اولیه، توسط این مرکز عرضه می شود. برای اطلاع از جزئیات و سفارش با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید تا در اسرع وقت به شما خدمت رسانی کنند.