تسمه جوشی

تسمه تایم دنده گرد ‎
تسمه تایم دنده گرد ‎
نوامبر 12, 2020
تسمه تردمیل
تسمه تردمیل
نوامبر 24, 2020

تسمه جوشی

تسمه جوشی که از لحاظ فنی و ساختاری جزو تسمه های انتقال نیرو میباشند مانند انواع دیگر بر روی فولی مخصوص خود قرار گرفته و به حرکت در می آیند. تسمه جوشی گاهی اوقات در تعداد بالا کنار یکدیگر با فواصل کمی قرار گرفته و در حین حرکت میتوانند محصولات را حمل کنند.

تسمه جوشی دارای سطح مقطع دایره ای شکل، ذوزنقه و … میباشند که هرکدام دارای سایزهای مختلفی است. جنس تسمه جوشی از PVC یا PU باشد، همچنین تسمه جوشی میتوانند نخدار یا بدون نخ باشند.نحوه اتصال دوسر تسمه جوشی بصورت حرارتی بوده و دوسر تسمه بوسیله حرارت به یکدیگر جوش داده میشود به همین علت به آنها تسمه جوشی گفته میشود. تسمه جوشی مصرف بالایی در خطوط کاشی، سرامیک، شیشه و… دارند.

انواع تسمه جوشی

ساده
نخ دار
گریپ دار
پنج ضلعی
پلی کرد
تسمه جوشی گرد (پلی کرد -بن کرد )

از جنس پلی اورتان ترمو پلاستیک ساخته شده و در برخی موارد داخل انها با نخ پلی استر تقویت شده است .دامنه حرارت این نوع تسمه ها بین -35 تا 80 درجه سانتی گراد با مقاومت خوب در برابر انعطاف پذیری و مقاومت خوب در برابر سایش و اتصال(مدار بسته کردن ) اسان از خصوصیات خوب این تسمه می باشد . انواع تسمه جوشی A-B-C-D-M-Z می باشد و کابرد ویژه انها در صنعت کاشی و سرامیک , کارخانجات شیشه و کارخانجات مواد شیمایی میباشد .

مشخصات فنی تسمه جوشی

جنس پلی اورتان الاستومتریک بکار گرفته شده در تولید تسمه جوشی مقاومت سایشی بالایی را برای این تسمه انتقال قدرت که بر روی فولی حرکت می کند پدید می آورد. شکل های متنوع تسمه جوشی شامل تسمه جوشی ساده، نخ دار، گریپ دار، نخدار گریپ دار، پنج ضلعی، پنج ضلعی نخ دار، هفت ضلعی، و در نهایت هفت ضلعی نخ دار می باشد. تسمه جوشی هم بصورت دنده دار و هم بصورت مسطح یکپارچه تولید می شود و بسته به نیاز صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی تسمه جوشی که به نام پلی کرد نیز از آن نام می برند دارای یک سطح مقطع به شکل دایره است که کاربری عمده آن اغلب در سورتینگ و جداسازی محصولات در کارخانجات صنعتی می باشد.