تسمه نقاله PU

تسمه دینام
تسمه دینام
جولای 24, 2022
تسمه نقاله توری
تسمه نقاله توری
جولای 24, 2022

تسمه نقاله PU

تسمه نقاله PU به دلیل استحکام بالا و پایداری ابعادی خوب معمولاً در برنامه های ثبت یا موقعیت یابی دقیق استفاده می شوند و دندانه های تسمه نقاله PU مقاومت خوبی در برابر انحراف از خود نشان می دهند که مواد پلی اورتان همچنین مقاومت بهتری در برابر مواد شیمیایی از جمله برخی اسید ها و قلیاها، نشان می ‌دهند و مقاومت سایشی بهتری نسبت به نئوپرن ارائه می‌دهند، که باعث می‌شود تسمه نقاله PU برای کاربردهایی که باید از آلودگی ذرات اجتناب شود، مانند اتاق‌های تمیز، انتخاب بهتری هستند.

زیرا پلی اورتان ترکیبی است که شامل چندین واحد یورتان است و با این حال، در صنعت تسمه کشی و سایر صنایع، این دو اصطلاح اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند و تسمه نقاله PU ساخته شده از پلی اورتان گاهی اوقات به عنوان کمربند “اورتان” شناخته می شوند و هنگامی که ضریب اصطکاک کم بین تسمه و قرقره مورد نیاز است، تسمه نقاله PU را می توان با یک پوشش نایلونی در سمت دندانه دار عرضه کرد که یک پوشش نایلونی همچنین به کاهش نویز بین تسمه و قرقره در کاربردهای با سرعت بالا کمک می کند.

به طور مشابه، یک پوشش نایلونی در پشت یا حمل تسمه نقاله PU اصطکاک بین تسمه و محصول در حال حمل را کاهش می دهد، که اغلب برای کاربردهایی مانند نوار نقاله های انباشته مورد نیاز است و البته یکی از اشکالات اصلی تسمه نقاله PU تمایل آنها به تولید صدای بیشتر نسبت به تسمه های ساخته شده از مواد نئوپرن است.

البته باید توجه داشت که صدای تسمه تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله مواد قرقره، کشش تسمه، عدم دقت در نصب و سرعت تسمه است. تسمه نقاله PU نیز برای کاربردهایی که تسمه را در معرض آب قرار می دهند مناسب نیستند، زیرا مواد پلی اورتان تمایل بیشتری به متورم شدن دارند که می تواند کشش تسمه را به طور مضر افزایش دهد.

با این همه مواد مناسب برای کاربردهای تسمه نقاله PU شامل یک الاستومر ترموپلاستیک است که دارای سازگاری عالی با دمای پایین، تحمل دماهای پایین تا -40 درجه سانتیگراد و مقاومت در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی است و برای کاربردهای با دمای بالا مناسب است و در دماهای تا 150 درجه سانتیگراد کار می کند.

همچنین مواد مختلفی وجود دارد که می توان در قسمت پشتی کمربند اعمال کرد زیرا تسمه نقاله PU زمانی استفاده می شوند که به ویژگی های عملیاتی خاصی نیاز باشد، مانند سختی اضافی، مقاومت در برابر سایش بهتر، انطباق یا تغییر در ضریب اصطکاک بین سطح حمل تسمه و محصول در حال حمل می باشد.