فروشگاه تسمه نقاله

تسمه شیاری PM
تسمه شیاری PM
دسامبر 19, 2022
سایز تسمه های صنعتی
سایز تسمه های صنعتی
ژانویه 22, 2023

فروشگاه تسمه نقاله

فروشگاه تسمه نقاله، مرکزی است که در آن انواع و اقسام تسمه نوار نقاله به فروش می رسد. تسمه نقاله نواری است با عرض و طول متفاوت که کاربرد آن بر روی دستگاه نوار نقاله یا کانوایر می باشد. این نوار برای جابجایی محصولات و مواد در مقیاس زیاد به کار می رود. وقتی صحبت از حمل اجسام در مقیاس پایین است، می توان از نیروی انسانی بهره برد ولی برای زمانی که صحبت از بارگیری های مکرر ماشین سنگین، در مقیاس بالا، برای تحویل یا دریافت مواد به یک کارخانه است، یا صحبت از انتقال مواد در طی فرایند تولید و مونتاژ محصول در یک کارخانه می باشد، نیاز به نوار نقاله و تسمه آن آشکار می شود.

فروشگاه تسمه نقاله باید دامنه کامل و متنوعی از این محصول را با کاربردهای متفاوت آن داشته باشد تا به خریدار، حق انتخاب بدهد. می توان گفت تسمه نقاله یکی از اصلی ترین بخش های دستگاه کانوایر است که در فروشگاه عرضه می شود و استحکام و عملکرد آن بر کارایی کل دستگاه تأثیر می گذارد.

تسمه نقاله که در فروشگاه ارائه می شود، به دو صورت شیب دار یا مستقیم بار روی خود را حمل می کند. معمولا برای بارهای بسیار سنگین از نوع شیب دار استفاده می گردد. بار بسیار سنگین، یا اجسام سخت و تیر یا مواد پودری و فله ای، هر کدام به خصوصیات ویژه ای از تسمه نقاله نیاز دارند. نمی توان از فروشگاه تسمه نقاله، تسمه ای که برای مواد خوراکی کارایی دارد، برای حمل سنگ آهک از معدن خریداری کرد.


به طور کلی تسمه نقاله هایی که در فروشگاه مخصوص فروش ابزار دستگاه کانوایر به فروش می رسد، به دو دسته بهداشتی و غیر بهداشتی تقسیم می شوند. دسته بهداشتی تسمه نقاله در فروشگاه برای کاربری های دارویی و خوراکی به فروش می رسد و دسته غیر بهداشتی تسمه نقاله فروشگاه، کاربری صنعتی دارد.

تسمه نقاله به طور معمول برای استحکام بیشتر جهت تاب آوری حمل اجسام از چند لایه تشکیل می شود. پی وی سی PVC، پلی یورتان PU، لاستیک، پلی پروپیلن PP، تفلون، الیاف و نسوج کلوار، برزنت، آهن، استیل، الیاف و بافت کتان، پلی استر و … برخی از جنس هایی هستند که در ساخت لایه های این محصول استفاده می شوند و در فروشگاه مخصوص عرضه می گردند.

هدف از ساخت تسمه نقاله چند لایه، افزایش قدرت و تاب آوری و استحکام به آن می باشد. در بیشتر موارد لایه های میانی از متریالی می باشند که دارای بافت و نسوج و تار و پود هستند. تار در این بافت نقش تحمل مقاومت و کشش این نوار را در طول نوار به عهده دارد و پود به آن در برابر پارگی، بریدگی و ضربه مقاومت و استحکام می دهد. بیشتری متریالی که در لایه های میانی تسمه نقاله ها به کار می روند، فولاد، پلی استر، نایلون، پنبه، آرامید هستند که انواع مختلف آن در فروشگاه در دسترس متقاضیان است.

این که کدام نوع از انواع تسمه نقاله فروشگاه مناسب کدام کاربری می باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد: این که تسمه نقاله نیاز به تحمل چه میزان حرارت و گرمایی دارد. ممکن است تسمه نقاله از داخل سردخانه یا کوره هایی عبور کند و نیاز به تاب آوری در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین را داشته باشد. ممکن است محصول در کارخانه در زمان عبور شسته شود، خشک شود یا با مواد دیگری ترکیب شود. ممکن است محصول مادامی که بر روی تسمه نقاله قرار دارد، تحت فشار یا نیرویی مکانیکی قرار گیرد تا تغییراتی روی آن ایجاد شود. ممکن است مواد روی تسمه گوشه های تندی داشته باشند، روغنی باشند، یا وزن زیادی داشته باشند. در تماس با آتش مستقیم قرار بگیرد و نیاز باشد تا جنس نسوزی داشته باشد. یا تسمه نقاله در تماس مدام با مواد شیمیایی باشد و نیاز باشد تا در برابر واکنش های شیمیایی مقاوم باشد. تمام این ها در انتخاب جنس تسمه نقاله ای که در فروشگاه عرضه می شود، تأثیر دارد.

کاربردهای تسمه نقاله عرضه شده در فروشگاه، بسیار متنوع است که چند مورد را نام می بریم: این ابزار کارامد، در خط تولید و مونتاژ محصولات کارخانه ها به کار می روند. کار حرکتی و مقاومتی اصلی بر دوش این دستگاه نوار نقاله و تسمه آن می باشد و نیروهای انسانی وظیفه نظارت و قرار دادن یا برداشتن اجسام بر روی آن را دارند. در انبارداری و تخلیه بار از ماشین های سنگین یا بار زدن کانتینرها استفاده می شوند. در فرودگاه ها و برای حمل چمدان و بار مسافران و بررسی آن ها، در فروشگاه ها در هنگام پرداخت، در نانوایی هایی که از تنورهای برقی برای پخت استفاده می کنند و بسیاری موارد دیگر.
برای سفارش انواع تسمه نقاله از این فروشگاه، در جنس ها و ابعاد گوناگون و برای کاربری های متفاوت، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.