رولیک نوار نقاله

نوار نقاله لاستیکی آجدار
نوار نقاله لاستیکی آجدار
ژانویه 16, 2022
غلطک نوار نقاله
غلطک نوار نقاله
مارس 22, 2022

رولیک نوار نقاله

رولیک نوار نقاله در واقع یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده نوار نقاله ها هستند که از تجهیزات مهم و کاربردی برای نوار نقاله ها و به طور کلی از تجهیزات مهم برای سیستم های انتقال مواد محسوب می شوند. نوار نقاله ها سیستم های مختلفی دارند و می‌توان در آنها از نوار نقاله های تتسمه ای و یا رولیک های نقاله استفاده کرد و نوار نقاله در اندازه و قطرهای مختلفی تولید می شوند و به همین دلیل بسته به صنعتی که در آن انتقال مواد با استفاده از نوار نقاله صورت می گیرد رولیک های مخصوص آن نوار نقاله نیز ساخته شده و بر روی آن تعبیه می شود. پس از روشن کردن نوار نقاله رولیک نقاله با قل خوردن مواد مورد انتقال را به سمت جلو انتقال داده و از این رو سیستم انتقال به یک سیستم کاملاً یکپارچه و منظم تبدیل می شود.

رولیک های نوار نقاله انواع مختلفی دارند و می توان بر اساس جنس و یا نحوه ساختار آن رولیک های مختلف را نامگذاری کرد. از انواع رولیک های نوار نقاله می‌توان به رولیک فلزی و رولیک های ضربه گیر و یا رولیک تفلونی و سایر رولیک های نوار نقاله اشاره کرد. هر کدام از رولیک های نوار نقاله ذکر شده با توجه به ساختاری که دارند در قسمت های مختلف و برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان رولیک نوار نقاله را به دو نوع رولیک های صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم کرد. به طور مثال رولیک نوار نقاله را در ادارات پست برای انتقال محموله های پستی، در سیستم های مختلف به کار می برند و یا در صنایع مختلفی مانند سیمان سازی و صنایع معدنی از رولیک نوار نقاله برای جدا کردن قسمت های ریز مواد از آن استفاده می کنند.

یکی از محبوب ترین انواع رولیک در صنعت رولیک های ضربه گیر هستند. رولیک های ضربه گیر به دلیل داشتن یک روکش لاستیکی مابین رولیک بعدی فاصله ایجاد کرده و همچنین برای انتقال مواد حساس تر بسیار مناسب تر می باشند. رولیک را در سایز ها و اندازه های مختلف تولید کرده و به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید بر اساس سیستم انتقال و همچنین مواد مورد انتقال نوار نقاله خود و رولیک نوار نقاله را انتخاب کرده و با جایگذاری آن در سیستم انتقال یک سیستم کاملاً یکپارچه و عالی را به وجود بیاورید. رولیک نوار نقاله انواع مختلفی دارد که شامل رولیک رفت و برگشت، رولیک پرسی، رولیک تعویضی، رولیک راهنما و پلیمری می‌شود و هر کدام از این رولیک ها روش های مختلف را در صنایع مختلف و برای انتقال مواد مختلف مورد استفاده قرار می دهند.