تسمه شیاری

تسمه پروانه شیاردار
تسمه پروانه شیاردار
فوریه 10, 2021
تسمه تایمینگ
تسمه تایمینگ
مارس 3, 2021

تسمه شیاری

گروه صنعتی ایران نقاله ، ارائه دهنده انواع تسمه های صنعتی، تسمه تایمنگ، تسمه شیاری، تسمه پلی کرد، تسمه پلی اورتان، تسمه وی بلت، بلت مدولار، تسمه PU و PVC، تسمه نقاله لاستیکی، زنجیرهای صنعتی، پولی، یاتاقان، بلبرینگ، در خدمت هموطنان عزیز می باشد .

تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله نوع کارکرد آنها می باشد و اینکه تسمه شیاری جایگزین تسمه های سنتی شده در حالی که نوار نقاله به طور مداوم بر روی ماده ای که به روی آن می چرخد حلقه می زند. همچنین میتوان در بررسی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله به ارتفاع کوتاه تسمه شیاری اشاره نمود و همچنین انعطاف پذیری تسمه های شیاری نیز از تفاوت های تسمه شیاری با نوار نقاله می باشد.

ویژگی های تسمه شیاری

تعویض تسمه شیاری در اره، تسمه محرک تیزکن، تسمه موتور سنباده یا تسمه موتور پرس مته بخشی اجتناب ناپذیر از نجاری است و تسمه‌های درایو جایگزین با کیفیت ممتاز می‌توانند به کاهش زمان از کار افتادگی تجهیزات و هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش بهره‌وری و عملکرد کمک کنند که تسمه شیاری لاستیکی با کمترین وقفه، انتقال انرژی پایدارتر و مطمئن‌تری را به تجهیزات نجاری شما ارائه می‌دهند. همچنین تسمه شیاری لاستیکی با کیفیت ترکیبی غنی از فیبر و قوام استثنایی را با طراحی یک تکه و همگن ترکیب می کنند و تسمه‌ های شیاری مقاوم در برابر اصطکاک و ضربه، همراه با تناسب راحت و عملکرد بی‌عیب، نوسانات دمایی قابل توجهی را تحمل می ‌کنند و این بدان معنی است که آن ها می توانند سال ها استفاده سنگین روزانه را در یک گاراژ گرم نشده یا اتاق تاسیسات بیش از حد گرم شده تحمل کنند.

البته تسمه صنعتی شیاری سازگاری گسترده دارند و برای اکثر اره های نواری و پرس های مته مناسب است که فقط مطمئن شوید که مدل و اندازه تسمه درایو اصلی را بررسی کنید و پس از تعویض تسمه درایو، تجهیزات شما در کمترین زمان دوباره راه اندازی می شوند. تسمه شیاری ما همیشه مطابق با بالاترین استانداردها و تحت کنترل های کیفی دقیق تولید می شوند و در نتیجه، شما همیشه تسمه های جایگزین بادوام، مقاوم در برابر سایش و با کارایی بالا خواهید داشت که همه تسمه شیاری ما اندازه استاندارد دارند.

بنابراین نگرانی در مورد ناهماهنگی تسمه ها که ممکن است خیلی گشاد یا خیلی سفت باشند از بین می رود که تسمه شیاری با حداکثر دوام و مقاومت در برابر سایش و لاستیک با کیفیت ممتاز تقویت شده با ترکیب غنی از الیاف دوام عالی، افزایش اتلاف حرارت و ثبات ابعادی را تضمین می کند. همچنین تسمه شیاری ما شل نمی‌شوند، از دستگاه خارج نمی‌شوند یا به راحتی نمی‌ شکنند و برای دوام و عملکرد بهتر از تسمه های جایگزین معمولی ساخته شده اند.

ساختار تسمه شیاری

در حال حاضر یک تسمه شیاری یا رول سطحی در صورت امکان و روشی برای ساخت این تسمه ها یا رول ها است که شامل قرار دادن یک ماده واکنش پذیر شیمیایی بر روی سطح کمربند نیمه تکمیل شده و رسوب دادن یک ماده الاستومری بر روی ماده واکنش پذیر شیمیایی است که واکنش نشان می دهد و با آن پیوند ایجاد می کند تا یک الگو ایجاد کند که به عنوان مثال از قرار دادن مواد الاستومری برای ایجاد شیارها استفاده می شود و شیارهای تسمه شیاری بدون ماشین کاری شکل می گیرند.

سطح تسمه حاصل صاف و یکنواخت بدون بریدگی و ترک می خورد. همچنین تسمه شیاری دینام در وسیله نقلیه شما جریان الکتریکی لازم برای روشن کردن موتور و شارژ باتری شما را تولید می کند، اما توانایی آن در تولید برق می تواند توسط تسمه فرسوده به خطر بیفتد و اکثر وسایل نقلیه مدرن فقط یک تسمه شیاری برای تامین انرژی تمام لوازم جانبی دارند که تسمه سرپانتین نامیده می شود، در حالی که برخی از وسایل نقلیه قدیمی ممکن است تسمه ای داشته باشند که به طور خاص دینام را تغذیه می کند.

البته صرف نظر از اینکه وسیله نقلیه شما از چه طرحی استفاده می کند، احتمالاً مجبور خواهید بود تسمه شیاری را که دینام شما را تغذیه می کند در یک نقطه از عمر وسیله نقلیه خود تعویض کنید و شما می توانید این تسمه ها را خودتان با استفاده از ابزارهای دستی رایج تعویض کنید که در خودروهای مدل قدیمی‌تر، موتورها اغلب مجهز به تسمه شیاری متعددی بودند که هر کدام از لوازم جانبی متفاوتی را تغذیه می‌کردند و با این حال، اکثر وسایل نقلیه مدرن تنها از یک تسمه برای تغذیه دینام و همچنین فرمان برقی، تهویه مطبوع و سایر لوازم جانبی استفاده می کنند.

بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه، این تسمه شیاری اغلب در جلو یا کنار موتور قرار می گیرد. این موتورها به عنوان نصب طولی در نظر گرفته می شوند و موتور به صورت طولی روی شاسی نصب می شود و بسیاری از خودروهای چهار سیلندر دارای موتورهای نصب شده عرضی هستند، به این معنی که موتور با زاویه نود درجه نسبت به شاسی نصب می شود و تسمه شیاری را به جای جلو در کنار محفظه موتور قرار می دهد.

طول عمر تسمه شیاری

نشانه قابل توجهی مبنی بر اینکه تسمه شیاری شما نیاز به تعویض دارد، ترک خوردن در امتداد تسمه است که برای جلوگیری از ترک خوردن طراحی شده‌اند و بسیار بیشتر از تسمه های قدیمی‌ تر به سبک لوازم جانبی دوام می‌آورند، اما همه تسمه ها در طول یک جدول زمانی کافی در معرض ترک خوردن هستند که اگر به نظر می رسد تسمه شیاری خشک شده و ترک هایی ایجاد شده است، باید تعویض شود. البته برای اندازه گیری ساییدگی تسمه شیاری از گیج استفاده کنید و حتی بدون هیچ نشانه قابل مشاهده ای از آسیب، دینام یا تسمه شیاری شما ممکن است بیش از حد فرسوده باشد که متخصص با اندازه‌ گیری عمق شیارهای روی تسمه شیاری، به شما بگوید که آیا تسمه شما نیاز به تعویض دارد یا خیر که اگر گیج پلاستیکی به اندازه کافی در تسمه قرار بگیرد که دسته با تسمه تماس پیدا کند، خیلی فرسوده شده و باید تعویض شود و شما می توانید این تست را با تسمه روشن یا خاموش خودرو انجام دهید.

البته اگر زمان زیادی را صرف سرهم بندی کردن زیر کاپوت ماشین خود نمی کنید، ممکن است ندانید که یک تسمه شیاری سالم چگونه به نظر می رسد زیرا تسمه شیاری فن یکی از قطعات ضروری خودرو است که نیاز به نگهداری منظم دارد و این یک تسمه لاستیکی انعطاف پذیر است که اجزای خاصی از موتور را در کنار هم قرار می دهد که قرقره میل لنگ و دینام را به فن خنک کننده موتور متصل می کند. تسمه شیاری در سایر اجزای برق از جمله کمپرسور کولر گازی، پمپ آب و پمپ فرمان نیز ضروری هستند که در برخی خودرو ها ممکن است متوجه شوید که دارای تسمه های متعددی است که در قسمت های مختلف موتور کار می کنند.

البته چه وسیله نقلیه شما از یک کمربند V-V قدیمی در سیستم دو تسمه استفاده کند یا یک تسمه شیاری مدرن و چند منظوره، خواهید آموخت که اکثر تسمه ها به رنگ مشکی هستند و این تسمه ها می توانند دارای طرف های شیاردار یا یک سطح صاف باشند که اگر لاستیک شیاردار و لاستیک صاف بدون ترک باشد، تسمه شیاری شما در وضعیت خوبی قرار دارد و ترک ها نشان دهنده پیری و پوسیدگی خشک است که در نهایت، تسمه‌های ترک خورده شما می‌ شکنند و شما را در میانه ‌ی مسیرتان گیر می‌ اندازند که جدای از آن، در اطراف لبه‌های تسمه شیاری شما هیچ خراشیدگی وجود نداشته باشد زیرا در چنین شرایطی نشان دهنده آن است که تسمه به درستی در طول قرقره ها ردیابی نمی شود.

یک تسمه شیاری فرسوده می تواند در هر زمان پاره شده و در نهایت، باید بررسی کنید که آیا شیارهایی از دست رفته است یا خیر، و مطمئن شوید که از نظر فاصله و اندازه یکنواخت هستند. اگر هر یک از این مشکلات را پیدا کردید، وقت آن است که وسیله نقلیه خود را برای تعویض تسمه شیاری به مرکز تعمیرات ببرید و همانطور که اشاره کردیم، طول عمر تسمه شیاری فن شما به آب و هوای شما بستگی دارد که همچنین توصیه می شود از گرم شدن بیش از حد موتور خود جلوگیری کنید تا تسمه شیاری های خود را در حالت خوب نگه دارید.