تسمه دینام شیاردار

تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید
تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید
ژانویه 16, 2022
نوار نقاله لاستیکی آجدار
نوار نقاله لاستیکی آجدار
ژانویه 16, 2022

تسمه دینام شیاردار

تسمه دینام که با نام تسمه پروانه هم شناخته می شود در صنعت خودرو سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه دینام شیاردار برای منتقل کردن قدرت موتور به اجزای مختلف ماشین به کار برده می شود و در مدل های چند شیار با گام و طول متفاوت ساخته می شود. از تسمه دینام در صنایع مختلف استفاده می شود. در برخی از ماشین آلات از یک تسمه برای چرخاندن دینام و یک تسمه دیگر برای به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده می شود. گاهی هم تسمه دینام هر دو کار را به تنهایی انجام می دهد.

تسمه دینام شیاردار از ترکیب 5 الی 6 تسمه v شکل تولید می شود. این تسمه دینام شیاردار به نام تسمه v هم نامیده می شود و در برابر الکتریسیته، حرارت و روغن مقاوم می باشد. تسمه دینام شیاردار انعطاف بیشتر و راندمان بالاتری نسبت به تسمه ذوزنقه ای دارد. در تولید تسمه دینام شیاردار از ترکیبات لاستیکی و پلی اورتان و الیاف مخصوص استفاده می شود که مقاومت بالایی را به وجود می آورد. تسمه دینام شیاردار به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا و استحکام زیاد در تجهیزات صنعتی مختلف به کار گرفته می شود.

از مزایای تسمه دینام شیاردار می توان به کارکرد بدون صدا، فضای مورد نیاز کم، داشتن گام های متنوع و سهولت در نگهداری و تعمیر آن اشاره کرد. همچنین افزایش دما تاثیر زیادی در عملکرد تسمه دینام شیاردار ندارد. عملکرد سبک و بدون لرزش و طول عمر بالا نیز از مزیت های دیگر این تسمه ها است. یکی دیگر از مزایای این تسمه دینام، قابلیت انعطاف پذیری بالا می باشد و این امکان را فراهم می کند تا بتوان در سیستم هایی که دارای مسیر مارپیچ هستند از تسمه دینام شیاردار استفاده کنند. این مدل از تسمه ها در انواع مدل ها و اندازه ها و بر اساس نیاز قابل طراحی و تولید می باشند.

می توان تسمه دینام شیاردار را جایگزین تسمه دینام های سنتی نمود، این کار هزینه های عملیاتی را به مقدار چشمگیری کاهش خواهد داد. نحوه شماره گذاری تسمه دینام شیاردار، بیانگر تعداد شیار، نوع شیار و طول تسمه به میلیمتر می باشد به عنوان نمونه شماره 5PK850 بیانگر این است که این تسمه دارای 5 شیار که نوع آن PK بوده و طول تسمه 850 میلیمتر می باشد.

تسمه دینام شیاردار مورد استفاده در صنعت خودرو سازی در دو مدل ساخته می شوند. PK -1 مدل تسمه دینام با شیار یک طرفه و PK – 2 مدل تسمه دینام با شیار دوطرفه می باشد.