سایز تسمه های صنعتی

فروشگاه تسمه نقاله
فروشگاه تسمه نقاله
دسامبر 19, 2022
فروش تسمه نقاله
ژانویه 22, 2023

سایز تسمه های صنعتی

تسمه های صنعتی در دامنه بزرگی از انواع سایز های گوناگون و کارایی های مختلف، در صنعت استفاده بسیار گسترده ای دارند. کاربرد تسمه های صنعتی در ساختار ماشین آلات صنعتی، نوار نقاله های صنعتی، کارخانه ها و … می باشد. این تسمه ها از مواد بسیار گوناگونی ساخته می شوند. برخی جنس خشکی دارند و برخی انعطاف پذیر هستند. سایزهای این محصولات در میزان تنش، مقاومت و قدرت مجموعه اثر می گذارد.

انواع تسمه صنعتی تهران از لحاظ کارایی شامل این موارد می شوند: تسمه های انتقال قدرت که هر سایز آن کارایی مختص خود را دارد. تسمه نوار نقاله یا تسمه کانوایر که در انتقال و جابجایی اجسام و بارگیری ها کاربرد دارد و سایز آن بستگی به طول، عرض و ضخامت آن دارد. تسمه وی بلت، تسمه تایمینگ و تسمه دنده نیز از انواع دیگر این محصول می باشند.

تسمه وی بلت، نوعی از تسمه های صنعتی هستند که با سایزهای گوناگون بر روی پولی با زاویه داخلی 60 درجه جای گذاری می شوند. تسمه های وی بلت دارای برجستگی هایی به شکل V بر روی آن در انواع سایز مختلف است که میزان درگیر شدن تسمه با سطح پولی را نسبت به انواع تخت بیشتر می کند و از سر خوردن و لغزیدن تسمه صنعتی بر روی پولی جلوگیری می کند. تسمه وی بلت در زیر مجموعه تسمه های انتقال قدرت جای می گیرند. سایز شیار V بر میزان سایش و قدرت تسمه تأثیر زیادی دارد.

تسمه های انتقال قدرت یکی از انواع تسمه های صنعتی می باشند که به دو شکل حلقه های بسته یا نوارهای باز، در سایزهای گوناگون، به کار برده می شوند. کار تسمه انتقال قدرت، انتقال حرکت دورانی از شفتی به شفت دیگر یا از محوری به محور دیگر است.

تسمه های انتقال قدرت بر روی خود شیارهایی دارند که سایز مختلفی داشته و راستای این شیارها بر خلاف راستای تسمه تایمینگ می باشد. تسمه های انتقال قدرت سهم بزرگی در ماشین آلات صنعتی دارند. تسمه های انتقال قدرت در حرارت های زیاد یا تحت فشار بارها و وزن های فراوان، افزایش سایز و طول پیدا نمی کنند و به دما و فشار مقاوم هستند.

تسمه تایمینگ نیز از انواع تسمه های صنعتی هستند که برجستگی هایی در راستای عرض خود و با سایز متفاوت دارند و در اتومبیل ها کاربرد دارند. این ابزار میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ متصل می کند. تسمه نقاله هم یکی از مهمترین و شاخص ترین انواع تسمه صنعتی می باشد که در جنس های بسیار گوناگون و سایز های مختلف و کاربردهای متنوع وجود دارد. تسمه نوار نقاله وظیفه حمل اجسام را در طی مسافتی بر عهده دارد و از موادی مانند پی وی سی، پلی یورتان، فولاد، تفلون نسوز، لاستیک، برزنتی و … تولید می گردند.

تسمه نقاله در فرودگاه ها برای حمل چمدان ها، پله برقی ها، بارگیری های ماشین های سنگین یا تخلیه بار آن ها، کارخانه ها و تولید و مونتاژ محصولات و … کاربرد دارند.

تسمه های صنعتی ابزار مقاومی هستند که به دلیل خواص کششی و استحکامی که دارند؛ در سایز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ولی می توان با گونه ای از مراقبت، طول عمر و دوام آن را بالاتر نیز برد. این مراقبت ها شامل این موارد می باشند: در یک سیستم صنعتی، در صورت گنجایش بیشتر استفاده از تسمه باید از تسمه های بیشتری استفاده کرد. زیرا ممکن است بر اثر سایش مداوم قطعاتی مانند تسمه و پولی، تسمه دچار پارگی و آسیب شود. در این صورت تسمه های دیگر مانع از کار افتادن سیستم می شوند.

انتخاب سایز و ابعاد دقیق و مناسب تسمه های صنعتی در دستگاه اهمیت فراوانی دارد. میزان کشش و تنشی که به این ابزار وارد می شود با سایز و ابعاد آن ارتباط دارد. ممکن است در صورت انتخاب سایز نامناسب فشار بیشتری بر روی تسمه وارد شود یا سیستم به خوبی عمل نکند.


انتخاب جنس مناسب تسمه نیز اهمیت فراوانی دارد. به طور مثال از تسمه ای فلزی که آلیاژ تقویت شده ای ندارد و ضعیف است نمی توان در صنایع فولاد و دوب آهن استفاده کرد.

انتخاب سایز درست پولی نیز اهمیت فراوانی دارد. از آن جایی که محل قرار گیری تسمه بر روی پولی است و چرخش آن با کمک پولی صورت می گیرد. در صورت انتخاب پولی نامناسب، به خوبی عمل نمی کند.

سیستم های صنعتی باید در صورت نیاز روغن کاری، روان کاری و تمیز کاری شوند. زیرا سایش زیاد باعث پارگی و آسیب دیدن تسمه می شود و فشار زیادی به آن می آورد. باید دقت شود که مواد روان کار و روغنی بر روی تسمه نریزد زیرا ممکن است جنس آن را خراب کند و مانع عملکرد مناسب آن شود.


انواع تسمه های صنعتی را در سایز های گوناگون می توانید از این مجموعه تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.