تسمه تایم خودرو

نوار نقاله صنایع
نوار نقاله صنایع
فوریه 18, 2023
فروش تسمه
فروش تسمه
جولای 21, 2023

تسمه تایم خودرو

تسمه تایم خودرو یک سیستم بسیار مهم برای عملکرد موتور خودرو است همچنین تسمه تایم خودرو یکی از مهم ترین قسمت های موتور خودرو است و این وظیفه را دارد که بخش‌های مهم موتور را با یکدیگر هماهنگ نگه دارد. معمولاً هنگامی که تسمه تایم خودرو خراب می شود سایر قطعات اطراف آن نیز نیاز به تعویض دارند به همین دلیل بهتر است نه تنها تسمه بلکه سایر قطعات موتور مانند پمپ آب و کشنده را نیز تعویض کنید این به معنای تعمیر بهتر و طولانی مدت و جلوگیری از خطرات موتور و صرفه جویی در هزینه ها است به همین دلیل ثابت شده است که خرید کیت تسمه تایم خودرو 50درصد هزینه و 5 ساعت زمان تعویض را کاهش می دهد.

زمان تعویض تسمه تایم خودرو

تسمه تایم خودرو معمولاً باید زمانی که کارکرد خودرو به 60 هزار کیلومتر رسید تعویض شود از طرف دیگر، برای خودروهایی که مسافت پیموده شده کمتری دارند توصیه می شود تسمه تایم خودرو بعد از حدود چهار یا پنج سال تعویض شود با این حال، همه چیز به نوع خودرو بستگی دارد و این دلایل واضح در مورد خودروهای دست دوم بسیار مهم است به طوری که بیشتر نیازهای سرویس تسمه تایم خودرو به راحتی در کتابچه راهنمای هر خودرو ذکر شده است یا می توان آن را از طریق یک مرور سریع در اینترنت پیدا کرد.

دلایل اهمیت تسمه تایم خودرو

تایمینگ یا تسمه تایم خودرو برای موتور بسیار مهم است، زیرا وظیفه دارد موتور را تا حد امکان روان به کار بیاندازد و از دقیق بودن زمان بندی مطمئن شود زیرا زمان‌بندی نامناسب موتور، ناشی از فرسوده شدن یا معیوب بودن تسمه تایم خودرو می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود که بزرگ‌ترین آن آسیب به موتور است که در بیشتر موارد راه‌حل ارزانی نیست.

این موارد نشان دهنده زمان تعویض تسمه تایم خودرو است
اگر خودرو یا وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید بخرید یکی از مشکلات ذیل را دارد معمولاً به این معنی است که تسمه تایم خودرو نیاز به تنظیم یا تعویض دارد :
– عملکرد ناهموار یا توده ای موتور
– کمبود قدرت در هنگام شتاب گیری
– مصرف سوخت زیاد

علائم نادیده گرفتن تعویض تسمه تایم خودرو

اگر فاصله بادامک یا تسمه تایم خودرو از بین برود این کار می تواند باعث آسیب جدی به موتور شود چرا که تسمه تایم خودرو می تواند باعث برخورد پیستون ها و سوپاپ های به موتور شود و در نتیجه آسیب شدید و غیرقابل جبرانی به موتور وارد شود، به این معنی که به تعویض و یا تعمیر موتور نیاز می شود که هر دو ارزان نیستند. تسمه تایم خودرو در صورت عدم تعویض می تواند مشکلات جدی ایجاد کند و گرانتر تمام شود زیرا اگر تسمه تایم خودرو پاره شود، وسیله نقلیه باید یدک‌کش شود و ممکن است هزینه زیادی داشته باشد علاوه بر این، سوپاپ ها می توانند موتور را خم کرده و از بین ببرند که می تواند منجر به تعویض شود.

علائم بد کار کردن تسمه تایم خودرو

اکثر تسمه های تایم خودرو خراب یا فرسوده قبل از شکستن هیچ هشداری نمی دهند بنابراین زمانی که تسمه تایم خودرو کاملاً شکسته می شود معمولاً منجر به عدم استارت می‌شود به این ترتیب با موتوری که سریع‌تر از حالت عادی می‌چرخد و هنگام چرخش صدای متفاوتی دارد مواجه می شویم. اگر تسمه تایم خودرو شما در حین رانندگی از کار بیفتد، موتور به طور ناگهانی از کار می افتد یا خاموش می شود و دوباره روشن نمی شود همچنین هر گونه صدای جیغ، تق تق یا سایر صداهای غیرعادی از جلو (جایی که تسمه های جانبی هستند) سمت موتور شما ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در تسمه تایم خودرو شما باشد به عبارتی هر گونه نشت مایع در جلوی موتور همچنین می تواند نشان دهنده خرابی پمپ آب یا سایر مشکلاتی باشد که می تواند منجر به شکستن تسمه تایم خودرو شود.

چگونگی شکستن تسمه تایم خودرو

تسمه تایم خودرو از لاستیک ساخته شده است و هنگامی که موتور بسیار داغ است به طور طبیعی استحکام و بافت تسمه تایم را کاهش می دهد و در نتیجه تسمه می شکند بنابراین، تسمه تایم باید طبق برنامه تعمیر و نگهداری تعویض شود. یکی دیگر از دلایل خرابی قطعه تسمه تایم خودرو، انسداد پمپ آب است که به دلیل نگهداری ناکافی سیستم خنک کننده ایجاد می شود زیرا هنگامی که پمپ آب گیر می کند، چرخ دنده ها فورا متوقف می شوند که به طور خودکار باعث شکستن تسمه تایم خودرو می شود.

اجزای اصلی سیستم تسمه تایم خودرو

برای نگهداری مناسب، باید اجزای کیت تسمه تایم را بدانید که اجزای اصلی سیستم تسمه تایم خودرو عبارتند از :
– تسمه تایم
– قرقره میل بادامک
– قرقره کششی
– قرقره میل لنگ
– پمپ آب

علائم فرسوده بودن تسمه تایم خودرو

– خودرو بیش از حد گرم شود
– لرزش بیش از حد خودرو
– کاهش قدرت موتور
– نشتی روغن و مایع خنک کننده از زیر کاپوت
– مشکل در راه اندازی خودرو
– صدای تیک تیک که از موتور می آید

انواع تسمه تایم خودرو بر اساس اندازه

تسمه تایم در دو اندازه موجود است : در ابعاد متریک (میلی متر) و امپریال (اینچ) که رایج‌ترین شکل دندانه ‌ها، شکل ذوزنقه‌ای و گرد است و چیزی که آن را پیچیده می کند انواع مختلف شکل دندانه ها است.

– ابعاد متریک : تسمه های ابعاد متریک معمولاً دارای پروفیل های ذوزنقه ای و گرد هستند و برای اندازه گیری تسمه های تایم متریک، عدد بر حسب میلی متر محاسبه می شود.

– ابعاد امپریالی : با ابعاد امپریالی فقط شکل ذوزنقه ای موجود است که برحسب اینچ محاسبه می شود.

انواع تسمه تایم خودرو

– تسمه هیدرولیک : این تسمه در کنترل قسمت های جانبی موتور خودرو نقش اساسی دارد، حتی در برخی از موتورها در کنترل پمپ آب نیز نقش دارد به طوری که نیروی لازم برای چرخش تسمه دینام را از طریق میل لنگ تامین می کند.

– تسمه شیاردار : تسمه های شیاردار نوعی تسمه انتقال نیرو هستند که انعطاف پذیری بالای تسمه های تخت را با عملکرد بالای تسمه های v شکل در انتقال قدرت دینامیکی ترکیب می کنند.

محل قرار گیری تسمه تایم خودرو

اکثر تسمه های تایم در زیر کاپوت خودرو معمولاً در سمت چپ یا راست جعبه دنده قرار دارند به طوری که برای دسترسی به تسمه تایم ممکن است لازم باشد پایه موتور را بردارید همچنین تسمه تایم خودرو احتمالاً توسط یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود. هنگامی که تسمه تایم خود را پیدا کردید، می توانید وضعیت آن را بررسی کنیدو به دنبال هر گونه آسیب یا نقص باشید.

اگر به تسمه تایم جدید برای خودرو خود نیاز دارید می‌توانید طیف وسیعی از کیت‌های تسمه تایم را با قطعات سرویس خودرو در مجموعه ما جستجو کنید به این منظور می توانید با توجه به برند خودروی خود، کیت مناسب تسمه تایم خودرو را در این مجموعه پیدا کنید. مشتریان ما می توانند برای ارائه تسمه های تایم خودرو با کیفیت بالا با قیمت های رقابتی که انتظارات مشتری را برآورده می کند و فراتر از آن باشد روی ما حساب کنند بنابراین برای بهترین راه حل های تسمه تایم، همین امروز با ما تماس بگیرید.

خدمات مقرون به صرفه از مجموعه ما همراه با طیف گسترده ای از پیشنهادات ما در مورد خرید تسمه تایم خودرو شامل مجموعه گسترده ای از خدماتی است که روشی مقرون به صرفه برای حفظ خودرو شما در بهترین شرایط ممکن ارائه می دهد. از خدمات خرید تسمه تایم خودرو تا تعمیرات ضروری، مشتریان ما می توانند هر کاری را که وسیله نقلیه آنها نیاز دارد انجام دهند علاوه بر این، تکنسین های ما کاملاً واجد شرایط هستند و به بهترین تجهیزات تشخیصی و ابزار کارگاهی دسترسی دارند.