غلطک نوار نقاله

رولیک نوار نقاله
رولیک نوار نقاله
مارس 22, 2022
ساخت نوار نقاله آجدار
ساخت نوار نقاله آجدار
مارس 22, 2022

غلطک نوار نقاله

غلطک نوار نقاله اسم های دیگری نیز دارد که ممکن است آن را به نام درام و یا پولی نیز بشناسید. اما در بازار بیشتر آن را به اسم غلطک نوار نقاله به کار می برند. غلطک نوار نقاله از اصلی ترین و مهمترین قسمت های نوار نقاله است. معمولا دارای جنس بدنه فلزی ساخته شده از فولاد است و در سایزهای بزرگ و متوسط نیز ساخته می شود. غلطک نوار نقاله را در سیستم های انتقال و برای انتقال مواد به کار می برند. در ابتدا وقتی به غلطک نوار نقاله نگاه می کنید یک سیستم کاملاً ساده و یکپارچه را می بینید. اما درون این سیستم ساده قسمت‌های مختلفی مانند شفت، سر شفت و بلبرینگ وجود دارند که نبود هر کدام از این قسمت ها باعث مختل شدن ساختار کار غلطک نوار نقاله می شود.

غلطک های نوار نقاله انواع مختلفی دارند و بر حسب نیاز و مکان مورد استفاده هر غلطک خاص را در قسمت های خاصی به کار می برند. در بین انواع غلطک های نوار نقاله می‌توان به غلطک های ساده و فلزی غلطک های روکش پلاستیک و یا غلتک های میلگردی که به آن غلتک شبکه ای نیز می گویند اشاره کرد. از پر استفاده ترین و پرکاربردترین غلطک های نوار نقاله غلطک های روکش لاستیکی است. حالت لاستیکی و پلاستیکی قرار گرفته شده بر روی غلطک این امکان را می دهد که حالتی چسبنده تر و روان تر در زمان برخورد با محصولات مورد انتقال پیدا کنند و همچنین این حالت نرم که توسط غلطک نوار نقاله به وجود می آید یک حالت ضربه گیر نیز به آن می بخشد که می تواند برای انتقال مواد حساس نیز بسیار مناسب باشد.

غلطک نوار نقاله را در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، انواع کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و حتی سیستم های حمل و نقل پستی برای انتقال بسته های پستی استفاده می کنند. نحوه استفاده از غلطک نوار نقاله در هر صنعت خاص بستگی به نوع صنعت دارد که خود نیز می تواند یک عامل مهم تعیین کننده برای استفاده از یک نوع خاص غلطک نوار نقاله و سایز مناسب آن باشد. به طور مثال غلطک نوار نقاله ای که برای صنایع غذایی به کار می رود با غلطک های نوار نقاله صنایع معدنی کاملاً متفاوت است و دارای سایز های مختلف و همچنین جنس های متفاوت می باشد. پس اگر برای اولین بار می خواهید که یک غلطک نوار نقاله خوب را خریداری کرده و در سیستم خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنم که حتماً با کارشناسان مجرب و سر رشته دار در زمینه نوار نقاله مشورت نمایید تا بتوانید یک خرید مناسب و درخور کار خودتان را خریداری کنید.