تسمه وی V شکل

تسمه دینام شیاری
تسمه دینام شیاری
آوریل 18, 2022
دستگاه نقاله لاستیکی
دستگاه نقاله لاستیکی
آوریل 18, 2022

تسمه وی V شکل

برای انتقال نیروی چرخشی از یک مکان به مکان دیگر می توان از تسمه وی V شکل استفاده کرد. دلیل نام گذاری تسمه وی V شکل به این صورت است که شکل ظاهری سطح مقطع آن به صورت وی شکل می باشد. تسمه وی V شکل معمولا از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که در این قسمت برای آشنایی شما عزیزان به ذکر چند مورد از آن اشاره می کنیم. وایر یا سیم های فوبلادی یکی از اجزایی هستند که در تسمه وی V شکل به کار برده می شوند. وایر در تسمه وی V شکل نیروی لازم برای انتقال گشتاور برای تسمه را فراهم می کنند.

ترکیبات لاستیک پایه قسمت دیگری از تسمه وی V شکل می باشند که شوک و لرزش را در هنگام انتقال نیرو را جذب می کنند و به نوعی تا حدودی از سرو صدا و لرزش می کاهند. پوشش و یا کاور محافظ قسمت دیگری از تسمه وی V شکل می باشد که باعث می شود تسمه در برابر گرمای ناشی از حرکت، دچار خرابی نگردد. تسمه وی V شکل دارای 5 مدل کلاس بندی می باشند که این 5 مدل براساس سطح مقطع V شکل و همچنین میزان قدرتی که باید انتقال دهند تعیین می شود.

در مواردی که نیاز است میزان قدرت بیشتری انتقال پیدا کند بهتر است از تسمه وی V شکل دوبل استفاده شود و همچنین نیروی گشتاور بیشتری نیز جابجا گردد. می توانید با استفاده از مشخصاتی که بر روی تسمه مورد نظر نوشته شده است می توان به نوع آن نیز پی برد به عنوان تسمه وی V شکل که روی آن C200 نوشته شده باشد به این صورت است که کلاس آن از نوع C می باشد و همچنین عدد 200 نشان دهنده طول اسمی داخل تسمه آن می باشد. تسمه وی V شکل گشتاور کمتری با عرض کمتری منتقل می کند و همچنین باعث می شود تنش کمتری نیز ایجاد گردد.

از تسمه وی V شکل می توان در مواردی که تسمه تماس کمتری با پولی دارد استفاده کرد. از این نوع تسمه ها می توان در محدوده سرعت 5 تا 30 متر بر ثانیه استافاده کرد. این نوع تسمه ها به صورت قالبی تولید می گردند و همچجنین در برابر حرارت مقاوم بوده و ضد الکتریسیته ساکن نیز می باشند. این نوع تسمه در برابر تغییرات طولی مقاوم هستند بنابراین چند تسمه در کنار یکدیگر می توانند کار کنند. از این نوع تسمه در ماشین آلات صنعتی و کشاورزی استفاده می شود.