تسمه تایم ماشین

تسمه الواتور بالابر برزنتی
تسمه الواتور بالابر برزنتی
مارس 22, 2022
فروش تسمه دینام
فروش تسمه دینام
آوریل 18, 2022

تسمه تایم ماشین

موتور ماشین نیز برای انجام کارهای خود نیاز به برنامه ریزی که اگر یکی از اجزا با توجه به برنامه ریزی کار نکند ماشین به حرکت درنمی آید. برای انجام این فرایند از تسمه تایم ماشین استفاده می شود. تسمه تایم ماشین در واقع یک نوع تسمه پلاستیکی است که نوعی رابط بین میل لنگ و میل سوپاپ می باشد.

محل قرار گرفتن تسمه تایم ماشین در خودروها متفاوت است اما در بیشتر خودرو ها تسمه تایم ماشین در سر سیلندر خودروها می باشد. در هنگام نصب تسمه تایم ماشین اگر چند دندانه از آن جابجا شود باعث می شود عملکرد خودرو دچار اختلال شده و سوپاپ و پیستون به یکدیگر ضربه وارد کنند. جنس تسمه تایم ماشین منعمولا به صورت پلاستیکی است که دارای الیاف کششی نیز می باشد. به فاصله مرکز بین دو دندانه ای که در تسمه تایم کنار یکدیگر قرار گرفته اند گام می گویند.

یکی از نکاتی که لازم است در مورد آن اطلاعات داشته باشید این است که تسمه تایم ماشین اگر در مجاورت روغن و یا گرما قرار بگیرد دچار خرابی می گردد و عمر مفید آن کاهش پیدا می کند. جنس تسمه های جدید به گونه ای است که در برابر گرما مقاوم تر هستند و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی دارند.

الیافی داخلی که در ساخت تسمه تایم ماشین به کار برده می شود نسبت به آب و یخ هستند بنابراین باید به گونه ای قرار داده شوند که از یخ زدن آنها جلوگیری شود زیرا باعث می شود تسمه تایم خراب شده و عمر مفید آن کاهش پیدا کند. جنس دندانه های تسمه تایم ماشین مدل قدیم به شکل ذوزنقه بودند که مدل ذوزنقه ای باعث می شد دندانه های خیلی زود دچار فرسایش گردند. اما در مدل های جدید تسمه تایم ماشین دندانه ها را خمیده تر می سازند که هم ماندگاری بیشتر و هم سر و صدای کمتری نیز داشته باشند.

زمانی که سرعت خودرو افزایش پیدا کند تسمه های تایم اگز جنس خوبی داشته باشند کشیده نمی شوند. با توجه به یکسری علائم می توانید به این نکته پی ببرید که زمان تعویض تسمه تایم فرا رسیده است. از جمله این موارد می توان به بد عمل کردن دور موتور و همچنین پیش آمدن برخی مشکلات دراستارت و یا حرکت ماشین اشاره کرد. در این مرکز بهترین نوع تسمه تایم ماشین به خریدارن گرامی ارائه داده می شود. شما می توانید محصول مورد نظر را از سایت ما خریداری کنید.