نصب نوار نقاله معدن

نوار نقاله پله دار
نوار نقاله پله دار
دسامبر 20, 2021
نوار نقاله غلطکی
نوار نقاله غلطکی
ژانویه 16, 2022

نصب نوار نقاله معدن

نوار نقاله معدن وسیله ای است که برای انتقال مواد مورد استفاده قرا می گیرد. معمولا یک سیستم نقاله ای شامل دو یا چند قرقره می باشد که یک حلقه بی پایان از تسمه یا نوار که برای حمل مواد است، به دور این قرقره ها در حال چرخیدن هستند. از نوار نقاله در صنایع مختلف، معدن و غیره استفاده می شود. رعایت نکات ایمنی از مهمترین مسائلی است که در هر زمینه ای باید مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل در معادن نوارهای نقاله ای نصب می شود که توانایی مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف داشته باشند. مثلا نوار نقاله نصب شده در معدن باید در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین نوار نقاله نصب شده در معدن بایددارای پوششی مقاوم در برابر ساییدگی و پارگی باشد تا بتواند کار انتقال مواد تا محل مخلوط سازی و فرآوری و انبارداری را به درستی انجام دهد.

ذغال سنگ و سنگ آهن از جمله مهمترین مواد معدنی هستند که به عنوان مواد اولیه خام در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که این مواد را از معادن استخراج می شوند. برای انجام این کار نیاز است تا نوار نقاله ای که در برابر ضربات سنگین مقاومت بالایی دارد نصب شود تا این مواد معدنی استخراج شده را که حجم بالایی دارد، به درستی جابه جا نماید.

نوارهای نقاله معادن نوع ویژه ای از تجهیزات هستند که بدون استفاده و نصب آنها، کار استخراج مواد معدنی مختلف با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. نوارهای نقاله نصب شده در معدن باید از مرغوب ترین متریال ساخته شده باشد تا بتواند مواد استخراج شده را با موفقیت جابه جا نماید.  میتوان گفت که نصب و به کار گیری نوارهای نقاله برای معدن، تحول عظیمی را در این صنعت پدید آورده است. با استفاده از این وسایل می توان مواد معدنی مانند گچ، سیمان، آهک، ماسه، حاک و غیره را به صورت بسته بندی و یا فله ای به نقاط مورد نظر انتقال داد.

معمولا نوار نقاله ای مورد استفاده در معدن به دو صورت پرتال و متحرک نصب می شود. این نوع از سیستم نقاله دارای چرخ هایی در قسمت زیرین می باشد که از طریق آنها، سیستم نقاله را به راحتی جابه جا می نمایند. نوارهای نقاله نصب شده در صنعت دارای کیفیت مناسبی هستند و معمولا با داشتن گارانتی معتبر در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. البته باید در نگهداری و نحوه استفاده از این محصولات نکات اصولی رعایت شود و نوار نقاله نصب شده به طور مرتب سرویس شود. با این حال این محصولات دارای خدمات پس از فروش خوبی هم هستند.