نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله زنجیری
اکتبر 22, 2019
تسمه انتقال نیرو
تسمه انتقال نیرو
اکتبر 25, 2019

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی : نوار نقاله لاستیکی به همراه لایه های منجید در ضخامت های مختلف و با تعداد منجید بر حسب ضخامت و قدرت نقاله در صنایع معادن از جمله : شن و ماسه ، سیمان ، گچ ، آجر ، کاشی سازی و … مصرف می گردد. نوار نقاله لاستیکی بیشتر در ضخامت 3 ، 5 ، 6 ، 8 و10 سانتی متر موجود است . نوار نقاله لاستیکی های دیگری با ضخامت بالاتر و بیشتر بنام کاتر پیلاری شناخته می شود نیز موجود می باشد.
لاستیک روکش بالای نوار نقاله لاستیکی قسمتی است که مواد بر روی آن قرار می گیرد که به شکل های صاف ، متخلخل (گریپ) V شکل می باشد. ضخامت روکش لاستیک پایین تسمه نوار نقاله لاستیکی از روکش لایه رویه کمتر است. جنس و ضخامت این لایه از نوار نقاله لاستیکی بایستی متناسب با نوع حمل مواد و شرایط کارکرد آن باشد.

 

ساختار تسمه نوار نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی برای استفاده در معادن زغال سنگ زیرزمینی، باید در برابر شعله مقاوم باشد که تست مقاومت در برابر شعله تست SSFT است که به طور کلی، تسمه نوار نقاله لاستیکی از ترکیب لاستیکی یا پلاستیکی ترکیب شده با یک یا چند لایه پارچه یا قطرهای مختلف کابل فولادی ساخته می شود و یک تسمه نقاله ممکن است از پلی وینیل کلراید و پارچه هایی مانند لاستیک پلی استر یا استایرن بوتادین و چندین لایه پارچه پلی استر یا نایلون ساخته شود که ترکیبات ضد شعله ای که در ساخت تسمه نوار نقاله لاستیکی استفاده می شود، مانند اکسید آنتیموان، توانایی تسمه نقاله را برای گذراندن آزمایش شعله مورد نیاز افزایش می دهد. گاهی اوقات کربن سیاه به ترکیب تسمه نوار نقاله لاستیکی اضافه می شود و ممکن است بسته به مقدار موجود در فرمول، ویژگی نامطلوب پس درخشش را افزایش دهد.

تستSSFT همچنین نوار نقاله لاستیکی، برای تعیین مقاومت شعله برخی از اجزای سیستم های حمل و نقل تسمه نوار نقاله لاستیکی استفاده می شود و قطعاتی مانند روکش غلتکی تسمه نقاله و مواد عقب افتاده برای استفاده در محرک های تسمه به روشی متفاوت از تسمه نوار نقاله لاستیکی ساخته می شوند که فرمولاسیون این موارد نیز می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، مواد اسکرابر تسمه ممکن است از پلاستیک سخت ساخته شده باشد که به گونه ای شکل می گیرد که زباله ها را از تسمه نوار نقاله لاستیکی پاک کند و توصیه می ‌شود این مواد برای استفاده در معادن زیرزمینی زغال سنگ مقاوم در برابر شعله باشند، اگرچه طبق مقررات الزامی نشده است. زیرا آزمایش شعله و معیارهای مقاومت در برابر شعله برای این مواد مانند تسمه نوار نقاله لاستیکی اعمال می شود.

ترکیب نوار نقاله لاستیکی

فناوری ترکیب نوار نقاله لاستیکی برای بسیاری از محصولات از جمله تسمه نوار نقاله لاستیکی یک فناوری اساسی برای کنترل عملکرد محصول است و تکنولوژی ترکیب لاستیکی برتر برای توسعه لاستیک با دوام بالا مانند مقاومت برش، مقاومت در برابر سایش و لاستیک صرفه جویی در انرژی ضروری است و ما با به حداکثر رساندن و استفاده موثر از منابع برای توسعه فعال و بهبود فرمول لاستیکی برای تسمه نوار نقاله لاستیکی از فناوری محصولات دیگر ادامه خواهیم داد. زیرا عمر یک تسمه نوار نقاله لاستیکی معمولی به سایش پوشش بالایی و آسیب برش بستگی دارد، همان عواملی که بر عمر تایر تأثیر می گذارد و این واقعیت باعث ایجاد یک فلسفه مشترک برای توسعه نوار نقاله لاستیکی شده است زیرا بخش محصولات صنعتی لاستیک بادوام را برای تسمه نوار نقاله لاستیکی توسعه می دهد و دانش خود را با بخش لاستیک تبادل می کند.

تجهیزات نوار نقاله لاستیکی

لاستیک با دوام بالا برای تقاضای بالا در بازار در تسمه نوار نقاله لاستیکی در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین، ایجاد مناسب ترین ترکیب لاستیکی برای هر خط نقاله جداگانه ضروری است که مطالعه ترکیب لاستیک بهینه به صورت روزانه با مقایسه داده های میدانی جمع آوری شده و داده های آزمایشگاهی انجام می شود.

البته از آنجایی که بند فولادی و پارچه عمدتاً به عنوان اعضای کششی در لایه میانی داخل تسمه نوار نقاله لاستیکی عمل می کنند، بسیار مهم است که این اعضای کششی به طور موثری به روکش های بالا و پایین و به لاستیک داخلی داخل تسمه بچسبند و به همین دلیل ترکیب موسوم به لاستیک هسته در داخل تسمه نوار نقاله لاستیکی نیز برای یکپارچگی حیاتی ساختاری و عملکرد طولانی مدت تسمه بسیار مهم است که ما به طور مستمر در حال طراحی و ارائه بهترین مشخصات نوار نقاله لاستیکی برای هر برنامه جداگانه برای اطمینان از رضایت مشتری هستیم.

تجهیزات تست نوار نقاله لاستیکی مطابق با شرایط استفاده می شود که دارای انواع مختلفی از تجهیزات تست است که استفاده از تسمه را در شرایط مختلف شبیه سازی می کند و این تجهیزات به ما کمک می کند تا طراحی نوار نقاله لاستیکی بهینه را برای هر کاربرد آماده کنیم. همچنین برای دستیابی به سطح بالایی از دوام، ما بهترین لاستیک را برای استحکام چسبندگی عالی و مقاومت در برابر خستگی و بهترین طرح اتصال مناسب برای تسمه نوار نقاله لاستیکی خود انتخاب می کنیم زیرا شرکت فناوری تحلیل فشار را معرفی کرده است و با ترکیب تکنیک های تحلیلی و ارزیابی به طراحی بهینه ای برای تولید تسمه نوار نقاله لاستیکی بادوام دست یافته است.

ویژگی لاستیک نوار نقاله

نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر سایش، که به عنوان درجه A نیز شناخته می شود، زمانی استفاده می شود که مواد انتقال یافته بسیار زبر و ساینده است و باعث می شود که لاستیک به سرعت از تسمه فرسوده شود. سیستم تمیز کردن خاص نوار نقاله لاستیکی ، مانند برس ها، خراش ها و یا حاشیه نوار نقاله لاستیکی نیز می تواند به سایش تسمه نقاله کمک کند و لاستیک درجه A زمانی استفاده می شود که ساییدگی تسمه نوار نقاله لاستیکی هنگام استفاده از گریدهای عمومی خیلی سریع اتفاق می افتد.

حتی اگر لاستیک درجه A گران تر از لاستیک های عمومی است، هزینه برداشتن و نصب تسمه های جایگزین می تواند زیاد باشد. بنابراین، ممکن است استفاده از یک لاستیک با سایش بیشتر مقرون به صرفه تر باشد. حتی نمونه ای از زمانی که از تسمه نوار نقاله لاستیکی درجه A استفاده می کنید روی نوار نقاله سنگ آهن است و سنگ آهن یک ماده بسیار ساینده است و لاستیک استاندارد را به سرعت از بین می برد و لاستیک درجه A به تسمه نقاله عمر بیشتر و زمان بیشتری روی نوار نقاله می دهد.

گرید های تسمه نوار نقاله لاستیکی

البته تسمه نوار نقاله لاستیکی رسانای الکتریسیته ساکن، الکتریسیته ساکن تولید شده در طول فرآیند حمل و نقل و انتقال را هدایت می کند و بار الکتریکی را تخلیه می کند و معمولاً در مسیر اتصال به زمین است و به حداقل رساندن جرقه های ناشی از الکتریسیته ساکن در صورت وجود مواد بالقوه انفجاری مانند گازها، مایعات، پودر و گرد و غبار یک ضرورت است زیرا خطر انفجار می تواند کشنده باشد و استفاده رایج از تسمه نوار نقاله لاستیکی درجه E در پالایشگاه آلومینیوم است.

زیرا آلومینیوم معمولاً می تواند الکترون های اضافی را تخلیه کند که می تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شود و تسمه نوار نقاله لاستیکی رسانای الکتریسیته ساکن برای جذب الکترون های اضافی و تخلیه ایمن آن ها استفاده می شود که معمولاً هنگام حمل و نقل مواد گرم شده از تسمه مقاوم در برابر آتش استفاده می شود.

لاستیک دارای خواص طبیعی است که می تواند مشتعل شود و بسوزد و تسمه لاستیکی درجه F دارای خواصی است که باعث افزایش دمای اشتعال و افزایش مقاومت در برابر آتش می شود و نمونه ای از استفاده از تسمه نوار نقاله لاستیکی درجه F در معادن زیرزمینی، معادن زغال سنگ و نیروگاه ها می باشد. اگر یک تسمه نوار نقاله لاستیکی در زیر زمین گرفتار شود، خطرات دود و هوا می تواند به طور بالقوه کشنده باشد، بنابراین معمولاً از تسمه های مقاوم در برابر آتش برای کاهش خطر استفاده می شود.

کار در معادن زغال سنگ و نیروگاه ها شامل فرآیندهای حرارتی است زیرا لاستیک همه منظوره رایج ترین نوع تسمه نوار نقاله لاستیکی است و در مواقعی استفاده می شود که به ویژگی های خاصی متناسب با یک کاربرد نیاز نباشد. لاستیک گرید N در مقایسه با گرید M از کیفیت پایین تری برخوردار است. لاستیک گرید M سختی بیشتری دارد، در برابر سایش مقاوم تر است و در مقایسه با گرید N از نظر استحکام بالاتری برخوردار است.