تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار

نوار نقاله غلطکی
نوار نقاله غلطکی
ژانویه 16, 2022
تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید
تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید
ژانویه 16, 2022

تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار

نقاله های پلاستیکی ماژولار از میله های تزریقی و لولایی ساخته شده اند. تسمه های ماژولار پلاستیکی به وسیله چرخ دنده پلاستیکی به حرکت در می آیند. این سیستم از سرخوردگی و بروز صدمه به لبه های تسمه و خرابی های تسمه محافظت می کند. ماژولارها از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. به عنوان نمونه پلی پروپلین، پلی اتلین، آسیتال موادی هستند که در ساخت نقاله پلاستیکی ماژولار مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از پلاستیک ها که در ساخت تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار به کار گرفته می شود دارای ویژگی هایی هستند که بر روی عملکرد تسمه تاثیر گذار هستند.

برای استحکام بیشتر نقاله پلاستیکی ماژولار و به علت مقاومت بیشتر این تسمه به صورت آجرچین مونتاژ می شوند و می توان تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار را بنا به درخواست مشتری در هر ابعاد و اندازه ای طراحی و ساخت. تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار در دو مدل لولای باز و لولای بسته ساخته می شود. از تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار مدل لولای بسته برای کاربرد های غیرغذایی و بسیار سنگین استفاده می شود و تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار مدل باز در مواردی که رعایت بهداشت اهمیت بالایی داشته باشد، به کار گرفته می شود. استفاده از تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار در صنایع غذایی به دلیل مسائل بهداشتی، تعمیر و نگهداری ساده تر بسیار رایج است.

از مزایای دیگر تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار می توان به وزن کم، مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی و استحکام بیشتر اشاره کرد. استفاده از تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار باعث افزایش کارآیی کارخانه ها می شود و موجب کاهش هزینه های تولیدی شده و اتلاف زمان را کاهش می دهد. طراحی تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار به گونه ای است که نگهداری و تعمیر آن را ساده تر کرده است و در صورت آسیب می توان بدون نیاز به حذف کل تسمه از نقاله جایگزین استفاده کرد. معمولا تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار برای منتقل کردن مواد حجیم و سنگین که بدون نظم هستند به کاربرده می شوند.

از نظر نوع حرکت می توان تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار را به دو نوع کلی با حرکت مستقیم و حرکت چرخشی یا زاویه دار تقسیم کرد که هر کدام از این مدل ها دارای دو نوع تخت و مشبک می باشد. استفاده از تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار به دلیل داشتن تنوع بالا از نظر نوع حرکت، شکل ظاهری، قابلیت نصب انواع پروفیل، مقاومت بالا در برابر آب و مواد شیمیایی و غیره رو به گسترش است.