تسمه تایم وی بلت V BELT

تسمه جوشی PU
جولای 11, 2021
تسمه تایم مدار باز
جولای 11, 2021

تسمه تایم وی بلت V BELT

تسمه تایم های وی بلت V BELT که در بین مصرف کنندگان تسمه تایم های صنعتی بنام تسمه پروانه هم شناخته می شود ، از لحاظ فنی زیر شاخه ای از تسمه های انتقال نیرو یا انتقال قدرت می باشد. به این معنی که کاربرد اصلی تسمه تایم وی بلت V BELT همانند دیگر تسمه های انتقال نیرو، انتقال دادن قدرت موتور دستگاه از غلطک یا فولی ثابت به یک غلطک یا فولی هرزه گرد در سمت دیگر است که این امر معمولاً با دورهای بالا اتفاق می افتد.

سطح مقطع تسمه تایم های وی بلتV BELT  دارای سایزبندی های استانداری است که با حروف انگلیسی M,A,B,C و …. نامگذاری شده اند و این سایزهای استاندارد در تمامی برندها و تولیدات ابعاد و اندازه های یکسانی دارند.  طول تسمه تایم های وی بلت V BELT نیز استاندارد می باشد و تسمه تایم های وی بلت V BELT براساس طول های استانداری بصورت مداربسته تولید می شوند و این ویژگی یعنی تولید تسمه ها با طول فابریک و مداربسته آنها را در مقابل فشار دورهای بالا و کشش زیاد مقاوم کرده است.

تسمه پروانه یا همان تسمه تایم وی بلت V BELT  در انواع دنده ای یا دنده دار نیز تولید می شوند که نسبت به نوع ساده از انعطاف بیشتری برخوردار هستند و همچنین وجود دنده ها در سطح تسمه تایم وی بلت V BELT باعث می شود که سطح درگیری کمتری با فولی خود داشته باشند، همچنین تبادل هوای بیشتری در بین تسمه و فولی ایجاد شود که باعث خنک شدن سطح تسمه می شود این امرعمر مفید تسمه تایم وی بلت  V BELTرا بیشتر می کند.

تسمه تایم وی بلت V BELT با مقاومت عالی در برابر انعطاف پذیری، مقاومت در برابر سایش ، دارای مفصل کاذب و دیگر مشخصات آن است. تسمه تایم وی بلت V BELT به طور گسترده ای در نساجی، بسته بندی ، چاپ ، ماشین آلات، الکترونیکی ، شیشه، مواد شیمیایی ، سرامیک و سایر صنایع استفاده می شود، به خصوص در صنعت سرامیک، تسمه تایم وی بلت V BELT تک خط و به هم چسبیده به طور گسترده در تجهیزات خط لعاب ، خطوط پرداخت، و خط انتقال مورد استفاده قرار می گیرید.