تسمه تایم صنعتی

قیمت تسمه دینام
قیمت تسمه دینام
جولای 22, 2020
تسمه نقاله استیل کورد
تسمه نقاله استیل کورد
آگوست 31, 2020

تسمه تایم صنعتی

تسمه تایم صنعتی معمولا به یک کد که تلفیقی از حروف انگلیسی و اعداد است مشخص میشود. از سمت چپ به راست معمولا ست اول ارقام مشخص کننده طول تسمه تایمینگ صنعتی می باشد.
640-8MX-12
در تسمه تایم صنعتی نوع گام های دنده ها متفاوت نیز هستند در دسته گامهای MXL برخی کمپانی ها از ست اول اعداد برای مشخص کردن طول گام و برخی دیگر برای مشخص کردن تعداد دنده ها استفاده می کنند. ست کاراکتر بعدی یعنی طول گام 7 میلیمتر و پروفیل دنده از نوع MX طول گام دنده 3، 5، 8 و 14 میلیمتر بطور معمول استاندارد های اغلب کارخانجات می باشند. آخرین ست اعداد نیز در کد ها که در بالا 12 میلیمتر است بیانگر عرض تسمه تایمینگ بر حسب میلیمتر می باشد.

تسمه تایم صنعتی از جنس لاستیکی با فیبر قدرتمند با تنسایل بالا و معمولا از جنس پلی اورتان و نئوپرین تولید شده است تا مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییر طول داشته باشد. حد فاصل وسط به وسط دو دنده تسمه تایمینگ به گام آن معروف است که طبق استاندارد های بسیار دقیقی طراحی میشود. تسمه تایم صنعتی یکی از قطعات موتورهای احتراق داخلی می باشد که وظیفه اتصال و تنظیم حرکت میل بادامک با حرکت میل لنگ را دارد تا سوپاپ های دود و هوا در زمان مشخصی باز شوند. در دید متفاوت تسمه تایمینگ صنعتی مانع از خم شدن سوپاپ ها توسط پیستون نیز میشود. تسمه تایم صنعتی دارای دندانه هایی در سطح داخلی خود می باشد که برای عملکرد صحیح و دقیق آن طراحی شده اند.

تسمه تایم صنعتی از نظر طولی اندازه های مشخص واز پیش تعیین شده ای دارند اما در عرض ،این تسمه ها به صورت رولی یا به اصطلاح آستین تولید میشود که پس از تولید با ابزار و ماشین آلات مخصوص برش خورده وبه عرض دلخواه تبدیل میشوند.
اندازه ونوع تسمه های تایمینگ توسط یک کد درج شده روی تسمه شامل اعداد و حروف لاتین مشخص میشود.
گروه پرشین تسمه با جمع آوری تولیدات برترین کمپانیهای تولید تسمه تایمینگ اروپا وآسیا وهمچنین با بکارگیری ابزار و ماشین آلات آماده سازی تسمه تایمینگ مفتخر است تا در صنایع مختلف و ماشین آلات وابسته خدمتگذار باشد .

مزایای تسمه تایم صنعتی :

موتورها معمولا تولید حرارت زیادی می کنند که با استفاده از تسمه یا زنجیر می تواند از بقیه مکانیسم ها دور بماند؛ استفاده از زنجیر راه حلی گران قیمت است پس استفاده از تسمه بسیار مناسب تر است.
تسمه تایم صنعتی به صورت مسطح دارای مجموعه ای ازدندانه هاست که باپولی تایم درگیر می شود بدین ترتیب با داشتن دندانه همان کار زنجبر و چرخدنده را بدون نیاز به روانکاری انجام می دهد که برای مثال در خودرو شما می توانید حداقل 60هزار کیلومتر با تسمه بدون نیاز به روانکاری برانید که در مشابه آن حداقل هر 5هزار کیلومتر نیاز به روغن کاری داشت.
(البته امروزه ماشین هایی تولید می شود که با استفاده از زنجیرتایم است به علت نیاز نبودن تعویض که عمل روانکاری را به صورت خودکاربا استفاده از روغن موتور انجام می دهند).
تسمه تایم صنعتی تحت هیچ لغزش یا خارج شدن از مسیر مانند تسمه های معمولی قرار نمی گیرند.
تسمه تایم صنعتی به طور کلی در قسمت هایی که انعطاف پذیری زمان اهمیت دارد بسیار مفید است.