تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله نسوز
تسمه نقاله نسوز
دسامبر 26, 2019
تسمه نقاله ضد سایش
تسمه نقاله ضد سایش
ژانویه 12, 2020

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی که به دلیل انتقال مواد حاوی روغنهای نسبتاً تهاجمی مانند گندم ، کود و مواد گیاهی روغنی ، مقاومت خوبی در برابر اثرات تهاجمی شیمیایی را داشته است مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده تسمه نقاله لاستیکی برای مقاومت در برابر رزین چوب و انتقال ضایعات جامد شهری طراحی شده است.

تسمه نقاله لاستیکی همانطور که می دانید از پرکاربرد ترین انواع تسمه های لاستیکی در صنعت کشور می باشد. تسمه نقاله لاستیکی از نوارهای نقاله به دلیل برخورداری از تنوع بسیار بالا در صنعت از کاربرد بیشتری بهره مند هستند و در ضخامت های متفاوتی طبق سفارش مشتری قابل عرضه می باشند . موادی که روی تسمه نقاله لاستیکی در حال انتقال هستند در بیشتر مواقع با مواد منتقل شده واکنش می دهند و طی مدت زمانی باعث از بین رفتن نوارها می شوند.

تسمه نقاله لاستیکی که مقاومت بسیار خوبی در برابر روغن ها را تضمین می کند ، مشخص می شود که با کمبود حجم در هنگام غوطه ور شدن در روغن های معدنی بسیار تهاجمی عمل کرده و مانع نفوذ روغن به الیاف تسمه و جلوگیری از پوسیدگی بلت می گردد. این پوشش به ویژه برای انتقال مواد خیس شده در روغنهای معدنی مانند بقایای ماشینکاری مناسب است.

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی

امروزه اندازه تسمه نقاله لاستیکی با ویژگی های آنها مهم است و تعداد نخ ها در جهت پیچ و تاب افزایش می یابد، هنگامی که از تسمه نقاله لاستیکی پایان سخت تری استفاده می شود تا استحکام طولی بیشتری ایجاد کند، همانطور که در تسمه های انتقال وجود دارد که پیچ و مهره ای که تحت شرایط خدمات سخت کار می کند هرگز نباید بیش از 25 پوند در هر اینچ عرض در هر لایه را تحمل کند و این بدان معنی است که استحکام کششی تسمه نقاله لاستیکی در نقطه شکست در جهت تار دارای یک ضریب ایمنی کافی است که برای تسمه نقاله لاستیکی به مقدار مشخصی از استحکام کششی در جهت تار نیاز دارد، اما عوامل دیگری نیز برای خدمات ویژه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و مواد توده سنگین نیاز به قسمت سنگین در یک تسمه نقاله لاستیکی دارد که استحکام عرضی بیشتر و همچنین درصد کشیدگی کمتری را فراهم می کند. تسمه نقاله لاستیکی برای این خدمات واجد شرایط است و تسمه نقاله لاستیکی سبک تر بدن کافی ندارند و به منظور جلوگیری از چین و چروک تسمه بین چرخ های دور کار، هنگام کار با مواد، مانند ماسه مرطوب که نزدیک بسته می شود، استحکام پل زدن به صورت ضربدری مورد نیاز است.

استحکام عرضی با افزایش تعداد نخ در جهت پر شدن (تقاطع) یا با افزایش اندازه نخ و تعداد لایه ها در نخ به دست می آید و برای تسمه هایی با عرض بیش از سی اینچ برای انتقال سنگ معدن خرد شده کوچک، خمیر چوب، زغال سنگ ریز، سیمان، بسته های سبک، مواد کیسه ای و غیره استفاده می شود و جایگزین تسمه نقاله لاستیکی بیش از سی اینچ عرض دارد و به آن تسمه می گویند. می توان از آن در هر جایی که از تسمه نقاله لاستیکی استفاده می شود استفاده کرد و برای سنگ معدنی که اندازه آن تا هشت اینچ می رسد مناسب است و سی و پنج اونس نیازهای مورد نیاز یک تسمه را برای استفاده زمانی که توده های سنگین بزرگ مانند سنگ معدن سخت با اندازه بزرگ، سنگ، تخته سنگ، سرباره و زغال سنگ سخت منتقل می شود، برآورده می کند.

درصد کشیدگی در تسمه نقاله لاستیکی است زیرا درصد مشخصی از این کشیدگی زمانی که کمربند در حین ولکانیزه کشیده می شود حذف می شود. این عملیات مهم کمربندی را تولید می کند که در هنگام کشش مقدار مناسب ارتجاعی دارد و تسمه نقاله لاستیکی در خدمت است که کشیده شده بیش از حد کشیده می شود و باعث قطع شدن انتقال نیرو یا انتقال مواد می شود و انتخاب مناسب  برای برآورده کردن شرایط خدمات مشخص نقش مهمی در طول عمر یک تسمه دارد و ترکیبات تسمه نقاله لاستیکی سازگاری را ممکن می سازد و تسمه های لاستیکی برای بسیاری از شرایط کاری متنوع است که نمی تواند یک کارخانه فرآوری یا تولید مدرن را داشته باشد که بدون تسمه لاستیکی کار می کند که  تسمه نقاله لاستیکی را می توان به طور خلاصه توصیف کرد که از هیدروکربن لاستیک تشکیل شده است که در آن مواد آلی و معدنی مختلفی گنجانده شده است که ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن را پس از ولکانیزاسیون تغییر می دهد.

ترکیبات تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی طیف وسیعی از ظاهر فیزیکی را ارائه می دهند و برخی از آن ها نرم تر از نوارهای لاستیکی هستند در حالی که برخی دیگر به عنوان جعبه باتری سخت هستند و خواص فیزیکی یک ترکیب لاستیک خام را تغییر می دهد و پلاستیک و اساسا مواد غیر الاستیک به یک وضعیت که غیر پلاستیکی اما کشسان در می آید. زمانی که حرارت به ترکیب تسمه نقاله لاستیکی خام اعمال می شود تا گوگرد با مولکول لاستیک ترکیب شود که مواد معدنی مانند  اکسیدهای منیزیم و کلسیم در ترکیبات تسمه نقاله لاستیکی برای افزایش سرعت واکنش بین لاستیک و گوگرد استفاده می شد و از زمان کشف ولکانیزاسیون تسمه نقاله لاستیکی، دو اکتشاف برجسته انجام شده است که ترکیبات لاستیک را بسیار بهبود بخشیده است.

اولین کشف استفاده از شتاب دهنده های آلی توسط تسمه نقاله لاستیکی و شتاب دهنده های ارگانیک نه تنها زمان مورد نیاز برای ولکانیزه شدن را تا حد زیادی کاهش می دهند، بلکه محصول نهایی را نیز اثبات می کنند و کشف دومی که به آن اشاره شد که اکسیداسیون ترکیبات تسمه نقاله لاستیکی برای افزایش عمر مفید آنها 100٪ یا بیشتر است و ترکیبات لاستیکی که روی تسمه نقاله لاستیکی اعمال می شود دو دسته هستند ترکیبات اصطکاکی و پوششی است که البته به دلیل اهمیت آنها مورد انتقاد قرار می گیرد و شتاب دهنده آلی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و گوگرد به دست می آید که انواع مختلفی از شتاب دهنده های آلی و ساختار شیمیایی متنوع وجود دارد که تسمه نقاله لاستیکی قطعاً برای خودشان یک بررسی جدا گانه نیاز دارد که البته ساختار موجود در تسمه نقاله لاستیکی نه تنها طول عمر را افزایش می دهند، بلکه عمر خم شدن را نیز افزایش می دهند و برای به تاخیر انداختن زوال حرارت استفاده می شود که در ترکیب با این آنتی اکسیدان از یک ماده شیمیایی استفاده می شود که ترک خوردگی فلکس را به تاخیر می اندازد.

ساختار پوشش تسمه نقاله لاستیکی

ساختار پوشش تسمه نقاله لاستیکی از نظر کیفیت با توجه به هزینه مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است و در زمانی درست است که یک شیمیدان لاستیک از مواد مقرون به صرفه استفاده کند و به درستی مواد ولکانیزه کننده یک ترکیب را متعادل کند که روش استاندارد ارزیابی پوشش پیچ از نظر مقاومت کششی است زیرا به عنوان یک قانون هرچه استحکام کششی بیشتر باشد، مقاومت سایشی و کیفیت طول عمر تسمه نقاله لاستیکی بهتر است که به عنوان آج لاستیک درجه یک استفاده می شود. اولین ترکیب پوشش تسمه نقاله لاستیکی به همان ترتیب دارای تفکر ترکیبی، مهارت و آزمایشات مشابه پس ‌زمینه ‌ای است که کیفیت پوشیدن آن را مانند آج تایر می‌دهد و ترکیب هر دو مشابه است با این تفاوت که پوشش تسمه نرم تر است زیرا محتوای کربن سیاه کمتر است و عمداً نرم ‌تر می‌ شود تا انعطاف ‌پذیری بیشتری ایجاد کند تا در برابر تأثیر موادی که بر روی آن می‌افتند بهتر مقاومت کند.

پردازش ترکیب تسمه نقاله لاستیکی

پس از وزن کردن مواد مختلف برای یک ترکیب تسمه نقاله لاستیکی، آنها برای آسیاب اختلاط آماده می شوند و اختلاط اولین عملیات مکانیکی است. لاستیک خام و لاستیک احیا شده، در صورت وجود، بین دو رول توخالی خنک شده با آب قرار می گیرند که در آن فشرده شدن و نرم شدن صورت می گیرد که پس از اینکه لاستیک خام و ادعا شده چند بار بین این رول ها رد شد، نرم و پلاستیک می شوند و یک ورقه پیوسته در اطراف یکی از رول ها تشکیل می دهند و هنگامی که درجه نرمی مناسب به دست آمد، مواد دیگر به تدریج در مرکز بین دو رول اضافه می شوند و مواد به تدریج در لاستیک کار می شود و پس از پراکندگی خوب، مرد آسیاب ترکیب مخلوط را به صورت تخته می کند و از آسیاب می گیرد که ماشین ‌های تسمه نقاله لاستیکی در سال‌ های اخیر جایگزین بسیاری از آسیاب‌های دو رول شده‌اند که قبلاً ذکر شد، زیرا میکسرهای داخلی به طور متوسط ​​فقط یک چهارم هزینه کارکردن دارند و یک میکسر داخلی شامل دو رول با شکل خاص است که در جهت مخالف در یک محفظه بسته می چرخند و مواد تسمه نقاله لاستیکی در این محفظه مخلوط شده و مواد کاملاً مانند روی آسیاب باز پخش می شوند.