تسمه جوشی PU

تسمه تخت
جولای 11, 2021
تسمه تایم وی بلت V BELT
جولای 11, 2021

تسمه جوشی PU

تسمه های جوشی PU که از لحاظ فنی و ساختاری جزو تسمه های انتقال نیرو میباشند مانند انواع دیگر تسمه بر روی فولی مخصوص خود قرار گرفته و به حرکت در می آیند. تسمه جوشی PU گاهی اوقات در تعداد بالا کنار یکدیگر با فواصل کمی قرار گرفته و در حین حرکت میتوانند محصولات را حمل کنند. تسمه های جوشی دارای سطح مقطع دایره ای شکل، ذوزنقه و … میباشند که هرکدام دارای سایزهای مختلفی است. جنس این تسمه های جوشی از PVC یا PU  باشد، همچنین تسمه های جوشی PU میتوانند نخدار یا بدون نخ باشند.

نحوه اتصال دوسر تسمه های جوشی PU  بصورت حرارتی بوده و دوسر تسمه جوشی بوسیله حرارت به یکدیگر جوش داده میشود به همین علت به آنها تسمه جوشی گفته میشود. تسمه جوشی PU مصرف بالایی در خطوط کاشی، سرامیک، شیشه و… دارند. به آن دسته از تسمه های جوشی PU با سطح مقطع دایره ای شکل تسمه پُلی کُرد هم گفته میشود که در خطوط سورتینگ کاربرد دارد. تسمه های جوشی PU با سطح مقطع ذوزنقه نیز جنسهای مختلفی دارند که از لحاظ سایزبندی مشابه تسمه های وی بلت میباشد.

جنس پلی اورتان الاستومتریک بکار گرفته شده در تولید تسمه جوشی  PU مقاومت سایشی بالایی را برای این تسمه انتقال قدرت که بر روی فولی حرکت می کند پدید می آورد. تسمه جوشی PU هم بصورت دنده دار و هم بصورت مسطح یکپارچه تولید می شود و بسته به نیاز صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی تسمه جوشی PU که به نام پلی کرد نیز از آن نام می برند دارای یک سطح مقطع به شکل دایره است که کاربری عمده آن اغلب در سورتینگ و جداسازی محصولات در کارخانجات صنعتی می باشد.