تسمه تایم دنده تخت

تسمه وی بلت (V belt)
تسمه وی بلت (V belt)
سپتامبر 27, 2020
قیمت تسمه تایم
قیمت تسمه تایم
اکتبر 12, 2020

تسمه تایم دنده تخت

طول تسمه تایم دنده تخت غیر قابل تغییر می باشند و تعداد دنده های تسمه مشخص و فابریک می باشد ولی عرض این تسمه ها بر اساس عرض فولی مربوطه برش داده می شود. شکل دنده تسمه تایم دنده تخت نیز بر اساس کدهای استاندارد موجود، مختلف میباشد و هر کدام از تیپ دنده ها دارای گامهای مختلفی می باشند.

تسمه تایم دنده تخت‬‎ صنعتی همانند:

XL , L , H , XH , XXH , T5 , T10 , T20 , AT5 , AT10 , AT20

ایـن نـوع تسـمه تایـم هایی که در بالا ذکر ـشد ، دنـده های تـخت دارنـد و گاهـا” با روکــش ضد سـایش در صـنایع کاشـی یا چاپ و بسـته بندی استفاده می شوند.

از آنجا که لاستیک و متریال بکار رفته در ساختمان تسمه تایم دنده تخت در اثر حرارت تولید شده به مرور زمان دچار استحلاک میشوند تسمه تایم دنده تخت بصورت دوره ای نیاز به تعویض پیدا می کنند.این امر در مورد موتورهایی که نشت روغن دارند و احتمال تماس روغن با تسمه تایمینگ بالاست می بایست در مدت زمان کوتاهتری صورت پذیرد.

البته برخی از تسمه تایم دنده تخت صنعتی مدرن از ترکیباتی که در مقابل حرارت بالا مقاومت دارند مانند نیتریل غنی شده تولید میشوند اما قیمت آنها بسیار بالا می باشد.طول عمر تسمه تایم دنده تخت توسط تولید کنندگان آن بر حسب مدت زمان کاری و یا فاصله حرکتی تعیین میشود.

عدم تعویض به موقع این تسمه ها با توجه به نقش بسیار حساسی که در تنظیم و هماهنگی عملکرد قطعات دیگر موتور دارد میتواند سبب ضررهای بسیار سنگین، قفل و یا شکستن دیگر اجزای موتور گردد.در اغلب موارد فولی نیز همزمان با تسمه تایم دنده تخت تعویض میشود.در صورت عدم تعویض به موقع تسمه تایم دنده تخت صنعتی معمولا ابتدا دندانه های داخلی خورده شده و بعد تسمه بصورت کلی شل شده و با افزایش طول مواجه میشود که در هر دو حال در انجام وظیفه اصلی خود دچار مشکل خواهد شد.