تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید

تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار
تسمه نقاله پلاستیکی ماژولار
ژانویه 16, 2022
تسمه دینام شیاردار
تسمه دینام شیاردار
ژانویه 16, 2022

تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید

در صنایع مختلف، قسمتی از کار انتقال مواد از طریق دستگاه نقاله صورت می گیرد که به صورت یک نوار حرکت کرده و مواد را به صورت فله و یا بسته بندی حمل  می کنند. استفاده از دستگاه های نقاله موجب کاهش هزینه ها می شود. گاهی در صنایع مختلف، با محیط هایی سر و کار داریم که در آنجا مواد اسیدی وجود دارد یا به دلیل فعالیت هایی که در محیط صورت می گیرد بخارات اسیدی تولید می شود در چنین محیط هایی باید از تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید استفاده نمایید. زیرا استفاده از تجهیزات معمولی باعث می شود تا دستگاهها در مقابل مواد اسیدی دچار خوردگی و صدمه شوند.

تسمه نقاله pvc، تسمه نقاله پی وی سی belt، از موادی ساخته شده اند که در برابر اسید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند. از مهمترین ویژگی این تسمه نقاله های لاستیکی ضد اسید بودن آنهاست. تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید، برای جا به جایی مواد اسیدی و خورنده و جلوگیری از آلوده شدن مواد انتقال دهنده، به کار گرفته می شود. این تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید می توانند از خوردگی لاستیک روکش محافظت نموده و باعث افزایش بازدهی و طول عمر آن شوند.

این تسمه نقاله های لاستیکی دارای یک پوشش مقاوم در برابر اسید هستند که از تسمه در برابر خوردگی و ساییدگی ناشی از اسید محافظت می نماید. تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید، مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها و مواد شیمیایی دیگر دارند. با توجه به میزان هزینه ای که کارخانجات برای این کار در نظر دارند می توان از متریال های متفاوتی استفاده کرد. ماده کائوچو یکی از متریال هایی است که مقاومت بالایی در مقابل مواد اسیدی و نفوذ آنها دارد. این ماده در برابر گازهایی همچون اوزون و اکسیژن نیز مقاوم است و احتمال زنگ زدن آن کم می باشد. همچنین ماده کائوچو در بازه دمایی متفاوت قابل استفاده است. به همین دلیل یکی از بهترین مواد در تولید تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید محسوب می شود. صنایع بهداشتی یکی از صنایعی است که بیشترین استفاده را از تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید دارد. زیرا در این صنایع از مواد شیمیایی برای تولید مواد شوینده و دیگر مواد بهداشتی استفاده می شود. در برخی صنایع غذایی هم ممکن است که از تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید استفاده شود.